گوشت‌های قرمز و سفید تامین كننده پروتئین و آهن مورد نیاز بدن هستند ولی حاوی مقداری چربی نیز هستند كه این میزان در گوشت قرمز بیشتر است.

مصرف گوشت سفید در كاهش فشار خون بالا موثر است
سلامت نیوز : پریسا ترابیكارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان این مطلب ابراز داشت: گوشت‌های قرمز و سفید تامین كننده پروتئین و آهن مورد نیاز بدن هستند ولی حاوی مقداری چربی نیز هستند كه این میزان در گوشت قرمز بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ افزود: مصرف گوشت‌های كم چربی به‌ویژه گوشت سفید برای كاهش چربی‌های بد خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا، دیابت، بعضی سرطان‌ها و نقرس توصیه می‌شود.

وی تصریح كرد: لازم است افراد در هفته 2 تا 3 بار غذای حاوی گوشت یا مرغ در برنامه خود بگنجانند و هنگام آماده كردن انواع گوشت برای پختن، چربی و پوست آن‌را دور بریزند همچنین گوشت، مرغ و ماهی را با روش های سالم مانند بخارپزكردن، آب پز كردن و تنوری كردن طبخ كنند.

به گفته این متخصص تغذیه، ماهی سرشار از چربی‌های مفیدی است كه در گوشت‌های دیگر وجود ندارند بنابراین حداقل هفته‌ای 2 بار ماهی بخارپز، تنوری یا كباب شده مصرف كرده و تا حد امكان ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و ماهی آزاد را انتخاب كنند و مصرف گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس، كالباس و كنسروهای گوشت (مانند تن ماهی) را محدود كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha