سلامت نیوز : مرد جنایتکار که همسرایرانی خود را در برلین به‌طرز وحشیانه‌ای شکنجه کرده بود، پس از بازگشت به ایران از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. به‌گزارش مهر، در پی انتشار خبری در رسانه‌های آلمان مبنی بر اینکه یک زن ایرانی به نام «بنفشه» در آپارتمانش در محله شونه برگ برلین مجروح و مجرم نیز پس از مجروح کردن شدید وی متواری شد، موضوع در برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های ایران منتشر شد.

اخبار منتشره درخصوص حادثه

پس از وقوع حادثه در 30 اکتبر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ (09/ 08/ 1391) رسانه‌های آلمان این خبررا به‌صورت گسترده منعكس کردند. روزنامه بیلد 2روز بعد از این حادثه نوشت: این زن به احتمال زیاد از سوی دوست سابق خود به شدت مجروح شده و هویت این زن را نیز بنفشه و 36ساله اعلام کرد. در ادامه و در 9 نوامبر (19/ 08/ 1391) پلیس برلین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کمیسیون ویژه 2 پلیس جنایی مسئول رسیدگی به جرایم قتل و دادستانی برلین امیدوارند تا از طریق انتشار عکس مظنون اطلاعاتی درباره محل اقامت او کسب کنند و ضمن معرفی هویت وی به نام «امید.ر» (متولد 3 سپتامبر 1967) تابعیت او را هلندی و اصلیتش را ایرانی ـ عراقی اعلام کرد. پلیس برلین در اطلاعیه خود تصریح کرده بود که شخص مظنون از طریق صفحات اینترنتی گوناگون با زنان ایرانی‌تبار تماس برقرار می‌كند و به احتمال قوی در صدد برقرای تماس دوباره با زنان دیگری است که قبلا با آنها به مناسبتی از طریق صفحه‌های اینترنتی آشنا شده است.

تحقیقات نامحسوس در پلیس آگاهی

همزمان با انتشار این خبر در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، اخبار و اطلاعاتی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که نشان از ورود متهم به کشور و از طریق مرز ترکیه داشت. بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع، هماهنگی‌های لازم با سرپرست دادسرای امور جنایی تهران انجام و تیم ویژه‌ای برای دستگیری متهم در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد. با انجام اقدامات پلیسی و اخبار و اطلاعاتی که از طریق پلیس بین‌الملل در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم بلافاصله پس از ارتکاب جرم، آلمان را به مقصد ترکیه و از طریق مرز هوایی ترک کرده و از آنجا و از طریق مرز زمینی وارد ایران شده است.

دستگیری متهم در مسیر تهران

در ادامه رسیدگی به این پرونده کارآگاهان دریافتند که متهم پس از ورود به کشور، ارومیه را به مقصد تهران ترک کرده که با انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان در مسیر حرکت متهم به سمت تهران و در ساعت 4 عصر 26 آبان موفق به شناسایی متهم و دستگیری او شدند.

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی، با اعتراف صریح به ارتکاب جرم به کارآگاهان گفت: بسیاری از اخباری که در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده دروغ است. او با معرفی بنفشه به عنوان همسرش، انگیزه خود برای ارتکاب این جرم را خیانت همسرش عنوان کرد. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: درحال‌‌حاضر متهم در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و به دستور مقام قضایی، متهم برای تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت اظهاراتش در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha