یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 60746

برای حفظ سلامت عمومی بدن هم تنها عواملی مانند داشتن عادات غذایی درست یا ورزش کردن کافی نیست و بدن نیازمند ریزفاکتورهای گوناگونی است. زمان خوابیدن و استراحت یکی از مهمترین عوامل جذب در مواد مغذی و دفع مواد زائد است و نقش بی چون و چرایی در سلامت دارد.

وقتی خوابیم چه اتفاقی می افتد؟
سلامت نیوز : آیا یک خودرو برای حرکت کردن تنها به بنزین نیازمند است؟ مطمئنا جواب نه است زیرا علاوه بر سلامت تمامی قطعات داخلی و بیرونی این فرآیند نیازمند نوعی مدیریت و هدایت نیز خواهد بود. برای حفظ سلامت عمومی بدن هم تنها عواملی مانند داشتن عادات غذایی درست یا ورزش کردن کافی نیست و بدن نیازمند ریزفاکتورهای گوناگونی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ به عنوان نمونه، زمان خوابیدن و استراحت یکی از مهمترین عوامل جذب در مواد مغذی و دفع مواد زائد است و نقش بی چون و چرایی در سلامت دارد. تمامی پزشکان بر این نکته تاکید دارند که داشتن خوابی راحت و آرام برای سالم زیستن ضروری است.

اهمیت خوب خوابیدن

در ساعت های مختلف شب اتفاقات گوناگونی می افتد و اهمیت خوب خوابیدن هم به همین اتفاقات است.اگر جزو افرادی هستید که عادت کرده اند ساعت 9 شب به رختخواب بروند به شما تبریک می گوییم. از دیرباز هم زود خوابیدن و زود برخاستن مورد تایید دانشمندان بوده است. در واقع دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن از خواب، اثر فوق العاده بدی دارد زیرا باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

برگردیم سر برنامه کاری بدن در ساعات خواب شبانه. آنتی اکسیدان ها آغازگر این برنامه هستند و از ساعت 21 الی 23 عملیات جالبی را در فهرست کاری خود دارند.در واقع آنها هستند که شروع به از بین بردن مواد سمی و غیرضروری می کنند. دانشمندان به همین دلیل توصیه می کنند که بدن را در این ساعت ها در حالت آرامش نگه دارید تا با آثار منفی بر سلامت خود مواجه نشوید.


ساعت خواب عمیق

از ساعت 23 تا یک هم باید در خواب عمیق باشید زیرا کبد شما مشغول ادامه عملیات از بین بردن مواد سمی است.ساعت یک تا سه اگر در حالت خواب عمیق باشید عملیات سم زدایی در کیسه صفرا با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

حتما دیده اید که برخی افراد در ساعات میانی خواب دچار سرفه های شدید یا عطسه می شوند. از ساعت سه تا پنج صبح نوبت ریه است و عملیات از بین بردن مواد سمی در آن اتفاق می افتد. به همین دلیل برخی افراد به خصوص سیگاری ها در این زمان سرفه می کنند.

از سوی دیگر، مغز استخوان هم بیکار ننشسته و از نیمه های شب تا ساعت چهار صبح، عملیات خون سازی را انجام می دهد. با وجود این، دفع سموم مهمترین کار بدن طی ساعات خواب شبانه به حساب می آید.

سم زدایی صبحگاهی

این عملیات مفید و حیاتی از ساعت پنج تا هفت صبح در روده بزرگ انجام می شود و به همین دلیل بعد از برخاستن از خواب تمایل دارید به دستشویی بروید.از ساعت هفت تا 9 صبح هم نوبت به جذب مواد مغذی می رسد. اگر در این هنگام بیدار شده باشید بهتر است صبحانه بخورید.

ساعت خوب صبحانه

پزشکان به افراد بیمار توصیه می کنند که در ساعت 6 و 30 دقیقه حتما صبحانه میل کنند.همچنین بهترین ساعت صرف صبحانه برای افرادی که می خواهند اندامی متناسب داشته باشند 7 و 30 دقیقه است.اگر جزو افرادی هستید که دیر بیدار می شوید و اصلا صبحانه نمی خورید هم پیشنهاد می کنیم سبک زندگی خود را تغییر دهید و حداقل از ساعت 9 تا 10 کمی صبحانه بخورید.

حال که این مطلب را مطالعه کردید می توانید به دلیل خستگی برخی افراد در صبح های کاری پی ببرید. افرادی که تا دیروقت بیدار می مانند با خستگی به سر کار می روند، زیرا بدن آنها نمی تواند سم زدایی کاملی انجام دهد و اعمال روزانه بدن هم با سردرگمی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha