متخصصان قلب خواستار اتخاذ یك رویكرد دو مرحله‌ای در درمان بیمارانی هستند كه با درد سینه یا حمله‌های قلبی ناشی از انسداد جزیی سرخرگها به مراكز پزشكی مراجعه می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازخبرگزاری رویترز، انجمن قلب آمریكا و دانشكده قلب آمریكا بطور مشترك با صدور رهنمودهای جدید، توصیه‌های سال ‪ ۲۰۰۲‬را اصلاح كردند. بر اساس این رهنمودها باید اقدامات درمانی براساس اطلاعات بهتری در مورد ترجیح داشتن درمان دارویی یا تهاجمی برای بیمار انجام شود.

دكتر سیدنی اسمیت متخصص قلب دانشگاه كارولینای شمالی كه قبلا ریاست انجمن قلب آمریكا را به عهده داشته است می‌گوید این رهنمودها بر اهمیت تشخیص به موقع خطر و انتخاب درمان مناسب برای این بیماران تاكید دارد.

این رهنمودها بیماران گروه پرخطر را از بیماران گروه كم خطر با درد ناپایدار قفسه سینه یا انفاركتوس میوكاردیال ‪non-ST elevation‬
"‪ "NSTEMI(‬یك نوع حمله قلبی خفیف كه در الكتروكاردیوگرام تغییراتی ایجاد نمی‌كند) متمایز می‌كند.

دكتر اسمیت گفت درمان پزشكی باید برای بسیاری از بیماران گروه كم خطر كه پیشتر بدون توجه كافی به این درمانها ترخیص می‌شدند استفاده شود.

رهنمودهای جدید بیانگر آن است كه بیماران گروه كم خطر كه وضعیت آنها تثبیت شده است باید آزمایش استرس، اكوكاردیوگرام، و سایر آزمایشهای مربوط به عملكرد قلب را انجام دهند.

این بیماران همچنین برای پیشگیری از دومین حمله قلبی باید تحت درمانهایی نظیر بازدارنده‌های ‪ ACE‬كه از عضله قلب محافظت می‌كنند و سایر داروها قرار گیرند. همچنین ترك سیگار و كنترل بهتر كلسترول و فشار خون باید مورد تاكید بیشتری قرار گیرد.

برای بیماران گروه پر خطر ، اقدام زودهنگام مانند گشودن انسداد با سوندی كه به نوك آن بالون وصل است و استفاده از دستگاهی به نام استنت برای باز نگه داشتن سرخرگ توصیه شده است.

بیمارانی كه نوعی استنت دریافت می‌كنند كه دارویی برای باز نگه‌داشتن سرخرگ رها می‌كند باید به مدت ‪ ۱۲‬ماه تحت درمان با داروی ضد پلاكت كلوپیدوگرل به نام پلاویكس قرار گیرند.

در این رهنمودها بر استفاد از این پلاویكس حتی در كسانی كه استنت استفاده نمی‌كنند تاكید شده است.

بیماری سرخرگ كرونر مهمترین علت مرگ در آمریكا است و آنژین ناپایدار و انفاركتوس میوكاردیال ‪ "NSTEMI" non-ST elevation‬اشكال حاد این بیماری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha