یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶

سلامت نیوز : رییس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور با هشدار نسبت به انتقال بیماری" هپاتیت ب" در بین جوانان بیشتر از طریق رفتارهای جنسی پرخطر کنترل نشده، استفاده از سرنگ مشترک، تاتو، تیغ و مسواک مشترک و غیره، گفت: بالا بردن سطح آگاهی و دانش عمومی مردم جامعه از طریق رسانه‌ها و انجمن‌های خیریه از جمله راهکارهای مهم برای کنترل بیماری "هپاتیت ب" در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید موید علویان در کنفرانس علمی مدیریت هپاتیت که در سالن شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، از کنترل بیماری هپاتیت ب طی سال‌های اخیر در کشور خبر داد و گفت: اجرایی کردن طرح واکسیناسیون نوزادان از سال 73 تاکنون به میزان چشمگیری از شیوع بیماری "هپاتیت ب" در جامعه جلوگیری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شیوع این بیماری در نوزادان به هنگام تولد بسیار بالاست، افزود: طی 10 سال گذشته تلاش‌های بسیاری در جهت غربالگری مادران مبتلا به بیماری انجام گرفته است، امروزه با شناسایی مادران مبتلا و تزریق واکسن تا 85 درصد از ابتلای نوزادان به این بیماری پیشگیری به عمل آمده است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک این رقم به 95 درصد افزایش یابد.

علویان با اشاره به اینکه جمعیت کشورمان در حال حاضر جمعیتی جوان است، ادامه داد: انتقال بیماری" هپاتیت ب" در بین جوانان بیشتر از طریق رفتارهای جنسی پرخطر کنترل نشده، استفاده از سرنگ مشترک، تاتو، تیغ و مسواک مشترک است که این مساله نیاز به تاملی جدی دارد.

وی ضمن بیان اینکه این بیماری در مراحل اولیه فاقد علایم خاصی است، گفت: مشکل اساسی در کشورمان در حال حاضر شناسایی افراد مبتلا به بیماری در مراحل اولیه ابتلا به بیماری است.دکترعلویان خاطرنشان کرد: پزشکان و متخصصان باید عوامل خطر بیماری را در جامعه شناسایی و در زمینه کنترل و پوشش دادن افراد بیمار تلاش‌های لازم را به عمل آورند.

وی افزود: بالا بردن سطح آگاهی و دانش عمومی مردم جامعه از طریق رسانه‌ها و انجمن‌های خیریه و کنترل افرادی که سابقه ابتلای بیماری در افراد خانواده دارند از جمله راهکارهای مهم برای کنترل بیماری "هپاتیت ب" در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha