سلامت نیوز :وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم افزون بر تغییرات نرخ ارز، افزایش قیمت دیگری در دارو ایجاد شود زیرا درآن صورت باید از جیب مردم خارج شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتروحید دستجردی در ادامه افزود: نرخ ارز مرجع برای داروهای وارداتی از 10هزار و 500ریال به 12هزار و 260ریال افزایش یافته است و برای این که این تفاوت قیمت، هزینه دارو را گران نکند باید یارانه آن بیش از 100درصد تعلق گیرد.

وی افزود: ما چنین ذهنیتی نداشته و از خودمان توقع هم داریم که در چنین شرایطی به مردم سخت گیری بیشتری نشود برهمین اساس تلاش می کنیم قیمت داروها افزایش پیدا نکند.به گفته وزیر بهداشت، کمیته نرخ و قیمت‌گذاری در این زمینه تصمیم گیری می کند و سعی خواهیم کرد به غیر از مابه تفاوت نرخ ارز مرجع، هیچ قیمتی افزایش نیابد.

دستجردی از مردم درخواست کرد: اگر در جایی به افزایش قیمت چشمگیری برخورد کردند، موضوع را به شماره 1490ستاد رسیدگی شکایت های دارویی منعکس کنند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

وزیر بهداشت یادآور شد: امسال تاکنون 50 درصد از بودجه بیماری های صعب العلاج به وزارت بهداشت تخصیص یافته است که با پی گیریهای انجام شده معاونت حوزه راهبردی ریاست جمهوری قول داده اند که100درصد این بودجه تخصیص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha