سلامت نیوز : کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد برای پیشگیری از چاقی به زنان توصیه کرد: بهتر است بعد از غذا مقداری دسر یا میوه را بدون نگرانی از چاق شدن میل کنند. به این ترتیب، مقدار کالری به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

علی اکبر کمالی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، در خصوص تغذیه صحیح و ارتباط آن با سلامت زنان با تاکید بر اینکه زنان سعی کنند در یک مکان آرام و دور از استرس غذا بخورند، توصیه کرد: سر و صدا و استرس باعث خوردن بیشتر و اضافه وزن می‌شود بنابراین هنگام غذا خوردن از مکالمه‌هایی که منجر به استرس می‌شود بپرهیزید.وی افزود: بنابراین زنان سعی کنند از مسائلی که آنها را عصبی و خشمگین می‌سازد، دوری کرده چرا که عصبانیت و استرس باعث توقف روند متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین فراموش نکنید که از غذایتان لذت ببرید و به یاد داشته باشید که یک غذای لذیذ حتما نباید یک غذای سرشار از کالری باشد.وی گفت: زمانی که سیستم متابولیسم و سوخت و ساز بدن همواره فعال است و جذب غذا کامل و سریع در بدن صورت می‌گیرد که مصرف فیبرها را در غذای خود فراموش نکنیم.

وی خطاب به زنان تصریح کرد: اگر غذای پرچرب خورده باشید با کمک فیبر می‌توانید چربی آن را به راحتی دفع کنید. به عنوان مثال پس از خوردن یک گوشت چرب، حتما از سبزیجات و سالاد استفاده کنید حتی اگر در غذای شما مقداری هم نشاسته مانند برنج یا سیب‌زمینی وجود دارد که در هضم غذا کمک می‌کند، باز هم لازم است از سالاد و سبزیجات استفاده کنید.

این کارشناس افزود: حتی از دسر نیز می توان در این خصوص بهره برد به عنوان مثال یک قطعه نازک از یک دسر شیرین را همراه با مقداری میوه به راحتی و بدون نگرانی از چاق شدن، آن را میل کنید. به این ترتیب، مقدار کالری به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha