سلامت نیوز : یک فوق تخصص کلیه اطفال با بیان اینکه علائم بیماری‌های مزمن کلیه خود را در ادرار نشان می‌دهند، افزود: مهم‌ترین علامت نارسایی‌های کلیه، عدم غلظت ادرار است.

دکتر داریوش فهیمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این رابطه افزود: پدر ومادرها باید به ادرار کودکان توجه خاصی داشته باشند به عنوان مثال آنها باید توجه داشته باشند که هنگام ابتلا به اسهال، ادرار کودک غلیظ شده و اگر ادرار کودکی به آن غلظت نرسد دچار نارسایی کلیه است.

وی ادامه داد: پرنوشی، پرادراری و شب ادراری نیز از علائم بیماری‌های کلیه است و اگر کودکی نصف شب هنگام خواب بیدار شده و آب بخورد نیز مشکوک به نارسایی کلیه است.به گفته عضو هیات علمی دانشگاه تهران، برخی از بیماری‌ها ممکن است در زمان جنینی به وجود آمده و ناشی از عدم تکامل یا رشد نابجای بافت‌ها باشد.

این فوق تخصص کلیه اطفال با بیان اینکه برخی بیماری‌های کلیه پیش از تولد نیز قابل تشخیص‌ هستند، افزود: این بیماری‌ها در بسیاری از مواقع قابل کنترل بوده و درمان می‌شوند،‌ اما برخی بیماری‌ها درمان قطعی ندارند.وی در پایان اظهار کرد: البته خانواده‌ها باید توجه داشته باشند عدم غلظت ادرار و پرنوشی همیشه هم به معنای نارسایی کلیه نیست اما در صورتی که تکرار شده و به صورت مزمن درآیند حتما باید به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha