یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 60779

سلامت نیوز : تقریبا برای همه ما مشهود است که افراد فعال و پرتحرک بیش از اشخاصی که کم‌ تحرک و تنبل هستند، عمر می‌کنند اما شاید بسیاری از ما هنوز نمی‌دانیم که چه مقدار فعالیت بدنی و ورزش می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در چندین مطالعه‌ای که به تازگی انجام گرفته تا حدودی آشکار شده است که برخی از فعالیت‌های خاص می‌توانند در افزایش طول عمر به مراتب تاثیر مفیدتر و بهتری داشته باشند که از آن جمله می‌توان به انجام کارهای منزل و امور خانه‌داری اشاره کرد.

یکی از برجسته‌ترین این مطالعات جدید با تلاش کارشناسان اروپایی و با استفاده از یک پایگاه داده‌های بزرگ حاوی اطلاعات بهداشتی مربوط به شمار قابل توجهی از خدمتکاران میانسال انگلیسی انجام گرفته است. این کارگران در آغاز مطالعه بین 35 تا 55 سال داشتند. در طول تحقیق پرسش‌نامه‌هایی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شده و از آنها خواستند که این پرسش‌نامه‌ها را بر اساس انواع فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهند شامل پیاده‌روی، باغبانی، کارهای مربوط به خانه‌داری، ورزش‌های مختلف نظیر شنا، دوچرخه‌سواری و گلف و برخی فعالیت‌های دیگر، پاسخ دهند.

نتایج ارزیابی‌ها تایید کرد که هر نوع فعالیت بدنی می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود اما آن دسته از کارهایی که نسبتا سنگین‌تر هستند مثل فعالیت‌های پرتحرک خانه‌داری و یا پیاده‌روی تند و سریع تاثیر چشمگیری در کاهش خطر مرگ زودهنگام و افزایش طول عمر دارند.این یافته تاییدی بر مطالعه دیگری است که امسال در مجله اروپایی «طب کاردیولوژی پیشگیری» منتشر شد و در آن متخصصان کانادایی بر تاثیر مفید خانه‌داری در پیشگیری از مرگ زودرس تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha