گروهی از محققان آمریکایی با استفاده فناوری نانو موفق شدند، ژنراتوری بسازند که از خون انسان جریان الکتریسیته تولید می کند.

تولید جریان الکتریسیته با استفاده از لرزش رگهای خونی

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، پروفسور "شونگ لین وانگ"، سرپرست تیم تحقیقاتی موسسه تکنولوژی جورجیا اعلام کرده است که امکان استفاده از نوع ویژه ای از فناوری نانو برای تولید میزان اندکی جریان برق از جریان خون بدن انسان یا لرزش رگهای خونی وجود دارد.

هدف اولیه از این تحقیق، ساخت دستگاه های پزشکی زیستی و تامین انرژی این ابزارها بدون استفاده از باتری و تنها به کمک رگهای خونی بوده است.

این محققان با استفاده از رشته های اکسید روی ژنراتور کوچکی را ساختند. این ژنراتور مجهز به الکترود کوچکی است که از هرم های میکروسکوپی ساخته شده است.
هنگامی که این الکترود با لرزش های خارجی که می تواند لرزش رگهای خونی باشد، فعال شود رشته های اکسید روی به لرزش در می آیند و عملی شبیه یک نیمه هادی را انجام می دهند. این دستگاه می تواند انرژی مکانیکی حاصل از لرزش رگهای خونی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

براساس گزارش Dailytech، در حقیقت این ژنراتور توانایی های بالقوه بسیاری دارد و می تواند از هر نوع انرژی مکانیکی درون بدن انسان برای تولید انرژی برق استفاده کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha