سلامت نیوز: هدف از تهیۀ این برنامه ها بررسی عبرت ها و زمینه های فرهنگی و اجتماعی حادثه ی عاشورا، با تأکید برآسیب های فرهنگی جامعۀ امروزی و آموزش رعایت بهداشت در مراسم حسینی است.

شبکۀ رادیویی سلامت با رویکرد بازخوانی فرهنگ عاشورا و تأکید بر ترویج سبک زندگی عزتمندانه به منزله بزرگترین دستاورد حسینی، برای دهۀ نخست ماه محرم امسال برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

به گزارش سلامت نیوز، گروه های برنامه ساز این شبکه،تهیه و تولید برنامه های ویژۀ متناسب با فضای عمومی برنامه های رادیو در ماه محرم را در دستور کار خود قرار داده اند.هدف از تهیۀ این برنامه ها بررسی عبرت ها و زمینه های فرهنگی و اجتماعی حادثه ی عاشورا، با تأکید برآسیب های فرهنگی جامعۀ امروزی و آموزش رعایت بهداشت در مراسم حسینی است؛ویژگی بارز این برنامه ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی است.

بخشی از این برنامه ها به این شرح است:
- " خیمۀ مهر" برنامه ای است با ساختار ترکیبی،نمایشی از گروه سلامت روان که از تاریخ  27/8/91 تا 6/9/91،با هدف بررسی و تحلیل روانشناختی واقعۀ کربلا،به موضوعاتی از قبیل روابط عاطفی و خانوادگی در کاروان کربلا و تأثیر پیام- رسانی در رشد فکری مردم می پردازد.این برنامه در ساعت 13:20 به طور زنده از رادیو سلامت،موج اف ام،ردیف 102مگاهرتز پخش خواهد شد.

- " اسوه های زندگی"برنامه ای تولیدی از گروه سلامت معنوی است که در تاریخ 26/8/91 با نگاهی به واقعۀ عاشورا و پیام این نهضت عظیم،از رادیو سلامت،موج اف ام،ردیف 102مگاهرتز،پخش خواهد شد.

- "مردم و سلامت "برنامه ای از گروه سلامت اجتماعی است که در تاریخ 5/9/89 به فرهنگ سازی در زمینۀ اهدای خون در همۀ مواقع سال با توجه به عمر کوتاه برخی از فرآورده های خونی به خصوص پلاکت و نیز افزایش اهدای خون در روز عاشورا می پردازد . .این برنامه در ساعت 13:20 به طور زنده از رادیو سلامت،موج اف ام،ردیف 102مگاهرتز، پخش خواهد شد.


-"کاروان عشق" برنامه ای است تولیدی از گروه سلامت و تفریحات که از تاریخ 4/9/91 تا10/9/91،همه روزه در ساعت 10 به مدت 20 دقیقه از رادیو سلامت،موج اف ام،ردیف 102 مگاهرتز،پخش می شود.در این برنامه با حضور کارشناسان مذهبی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر،همچنین بررسی وقایع محرم و تاثیر سیره زندگی امام حسین بر سلامت اجتماعی بررسی می شود.


- " فراسو " برنامه ای از گروه سلامت جسم است که در روزهای 27/8/91 ، 2/9/91 و 4/9/91 پخش می شود.در این برنامه کارشناسان دربارۀ رعایت بهداشت در تهیه و توزیع مواد غذایی و استفاده از وسایل شخصی برای کنترل بیماریهای عفونی اطلاع رسانی می کنند .این برنامه به طور زنده در ساعت 15:30،به مدت 35 دقیقه از رادیو سلامت موج اف ام،ردیف 102مگاهرتز پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha