سلامت نیوز : نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی دوفوریت طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور که به امضای 93 نفر از نمایندگان رسیده است را در دستور کار داشتند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ طراحان این طرح در مقدمه توجیهی آورده اند با توجه به پسرفت فزاینده آب دریاچه ها و تالاب های کشور و کم توجهی مسئولان مستقیم به رغم نشست های مکرر و بعضا تبلیغاتی، متاسفانه هر روز خطر دهشتناک خشکی و طوفان های شن، باغات و مزارع خرم استانها و شهرهای مختلف کشور نظیر ارومیه ، اصفهان، انزلی ، قم، اراک، پاوه ، روانسر، شیراز، کرمان، خوزستان و همه مناطق همجوار و تمامی سرزمین های مسطح و دشت ها و مزارع حاصلخیز شمال غرب و بخش های بزرگی از غرب ایران و همچنین مرکز، شمال و جنوب کشور را تهدید می کند.
 
استمرار کوچک انگاری این معضل بزرگ، کار را دشوارتر و وضعیت را پیچیده تر می سازد. به نظر می رسد همه چیز علیه دریاچه ها و تالاب ها که برخی از آنها بی نظیر یا کم نظیر در جهان هستند دست به دست هم داده تا زودتر آن را بخشکانند و سرزمین آباد و خاک غنی همجوار را نیز نابود سازند.
 
اینک برای حفظ این تالاب ها و دریاچه ها و حفاظت از محیط زیست بکر مناطق مختلف کشور و جلوگیری از تخریب زیبایی های مناطق و کوچ اجباری میلیون ها نفر از مردمان غیور و انقلابی و مسلمان کشور و جلوگیری از آسیب رساندن ریزگردها این طرح با قید دوفوریت تقدیم مجلس می شود.
 
نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافق و مخالف با 93 رای موافق ، 76 رای مخالف و  27 رای ممتنع از 227 نماینده حاضر با دوفوریت این طرح موافقت نکردند .سپس مجلس برای یک فوریت وارد رای گیری شد و نمایندگان با 119 رای موافق، 43 رای مخالف و 26  رای ممتنع از 227 نماینده حاضر با یک فوریت این طرح موافقت کردند.تصویب دوفوریت طرح نیازمند  دو سوم آرای مجلس است.
 
بر اساس ماده واحده این طرح و در صورت تصویب نهایی دولت مکلف می شود حداکثر به مدت سه ماه فهرست تالاب ها و دریاچه های نیازمند حمایت را تهیه و عملیات اجرایی حمایت های خود را حداکثر ظرف سه سال به نتیجه برساند و در این جهت با به کارگیری همه امکانات مهندسی و عملیاتی خود بر پایه نظرات کارشناسان مجرب داخلی و تجربیات سازمان ها و کشورهایی که بحران های مشابه را تجربه کرده اند اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha