سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیات رییسه دانشگاه با روسای بیمارستان ها با تاکید بر پرداخت به موقع کارانه ها گفت: تاخیر بیش از دو ماه در پرداخت کارانه توجیه پذیر نیست و جا دارد بیمارستان ها نسبت به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر لاریجانی به با اشاره به چالش‌های اعتباری دانشگاه گفت: اگر بودجه سال آینده 30 درصد تصویب شود در ارایه خدمات با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید مدبرانه عمل کرد تا به خدمات لطمه ای وارد نشود افزود: برای صرفه جویی در منابع باید اصلاحاتی در مراکز انجام و از برخی روش های جدید استفاده شود.

لاریجانی همچنین درباره مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه نیز خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که انجام شده وضعیت بیمه ها نسبت به قبل بهتر شده و آنها وعده داده اند که پس از دریافت اسناد، مطالبات دانشگاه را پرداخت کنند.

چالش دارویی در حوزه داروهای اتاق عمل

همچنین در این نشست دکتر شمس اردکانی، معاون غذا و داروی دانشگاه به بررسی وضعیت دارویی بیمارستان ها پرداخت و افزود: وضع دارو در شرایط بحرانی نیست هرچند که اشکلاتی وجود دارد اما تنها عاملی که می تواند شرایط را بحرانی کند نداشتن مدیریت مناسب است.وی افزود: در حال حاضر مهمترین چالش ما در این حوزه، داروهای اتاق عمل شامل هوشبرها و شل کننده های عضلات مخطط است.

دکتر شمس اردکانی با اشاره به تشکیل کمیته مشترک دارویی دانشگاه با محوریت معاونت غذا و دارو، معاونت درمان و مجموعه سرپرستی داروخانه های بیمارستانی افزود: این کمیته به منظور اطلاع کافی از وضعیت و شرایط موجود و راهکارهای مقابله با آن تشکیل شده است.

مطالبات دانشگاه از سازمان های بیمه گر بیش از 100 میلیارد تومان است

دکتر بیگلر، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، به بیان گزارش مطالبات واحدهای تابعه از سازمانهای بیمه گر، وضعیت پرداخت کارانه، وضعیت رسیدگی به اسناد مالی، امتیاز بندی و انتخاب واحدهای نمونه پرداخت.

دکتر بیگلر افزود: واحدهایی را در مراکز فعال کردیم که هفتگی مسائل مالی را رصد و اطلاعات مربوطه را در سایت وضعیت مطالعات از سازمان های بیمه گر وارد می کنند براساس اخرین نتایج مطالبات دانشگاه از سازمان های بیمه گر بیش از 100 میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، با اشاره به کاهش اعتبارات دانشگاه در سال 92 گفت: در سال آینده حدود 34 تا 35 درصد از منابع دانشگاه کاهش یافته است و برای جبران این کسری نیاز به برنامه ریزی جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال 1392، در حوزه بهداشت درمان 29 درصد، تعدادی از مراکز تحقیقاتی 40 درصد و در حوزه آموزش 31 درصد کاهش اعتبار در سال 92 خواهیم داشت افزود: در سال 91 کسری دانشگاه با تدابیررییس دانشگاه و تامین از محل های مختلف جبران شد ولی در سال 92 با توجه به این اینکه منابع ذخیره ای نخواهیم داشت مشکلات جدی بوجود می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha