سلامت نیوز :  سیدعلی جوادی امروز در گفت‌وگو با فارس در فاروج با اشاره به قرارگرفتن این شهرستان در مسیر گذر میلیون‌ها زائر و مسافر تاکید کرد: هم‌اکنون امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر امکانات بهداشتی و درمانی متناسب با این جمعیت را ندارد.این مسئول افزود: 80 درصد از مراجعان به خدمات بیمارستانی این شهرستان به شیروان و 20 درصد آنها به قوچان عزیمت می‌کنند.

جوادی با بیان اینکه در نشست اخیر هیئت مدیره این سازمان با مسئولان اجرایی فاروج مقرر شد تا نسبت به پیگیری تأمین امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان اقدام شود، گفت: شهرستان یاد شده همچنین از نبود سایر امکانات بهداشتی و درمانی نظیر آزمایشگاه، رادیولوژی در بخش خصوصی، داروخانه شبانه‌روزی، کمبود پزشک عمومی و متخصص رنج می‌برد.

رئیس سازمان نظام پزشکی شیروان و فاروج تاکید کرد: هم‌اکنون امکانات موجود بهداشتی و درمانی این شهرستان با جمعیت آن متناسب نیست؛ از این رو انتظار می‌رود تا متولیان امر بهداشت و درمان استان برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان همت کنند.

در شهرستان فاروج دو کلینیک، چهار مطب خصوصی، سه پزشک متخصص جراحی عمومی داخلی و اطفال و همچنین 44 خانه بهداشت، هشت مرکز بهداشتی و درمانی، 14 پزشک خانواده، سه داروخانه و پنج پزشک عمومی وجود دارد.

بیش از 180 پزشک در بخش‌های مختلف عضو سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های شیروان و فاروج هستند.این شهرستان در شرقی‌ترین قسمت خراسان‌شمالی به عنوان شهر آجیلی است.مردم فاروج از طوایف مختلف، کرد، تات، ترک و فارس هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha