عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با تاکید بر اینکه دولت نباید اعتبارات حوزه سلامت را کاهش دهد، گفت: حتی اگر لازم باشد دولت باید طرح‌هایی مانند مهر ماندگار را متوقف و اعتبارات آن را به حوزه سلامت اختصاص دهد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با تاکید بر اینکه دولت نباید اعتبارات حوزه سلامت را کاهش دهد، گفت: حتی اگر لازم باشد دولت باید طرح‌هایی مانند مهر ماندگار را متوقف و اعتبارات آن را به حوزه سلامت اختصاص دهد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره پرداخت حدود ۵۰ درصد از بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج، تصریح کرد: متأسفانه به‌علت نبود دوراندیشی لازم اعتبارات حوزه سلامت به‌ویژه بودجه دارو بسیار دیر پرداخت شد، که این موضوع هم‌اکنون مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی تخصیص اعتبارات حوزه دارو را باید اولویت نخست خود قرار دهد، گفت: به‌طور حتم باید دقت شود تا اعتبارات حوزه درمان به طور کامل اختصاص داده شود.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون با افزایش قیمت و کمبود دارو به‌ویژه داروهای خاص روبه‌رو هستیم، افزود: افزایش چند برابری قیمت دارو مشکلات بسیاری را برای مردم  و بیماران به‌وجود آورده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه اختصاص ندادن اعتبارات دارو تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: در صورتی که وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی به این حوزه توجه خاصی نکند، به‌طور حتم آینده تاریکی برای نظام سلامت کشور پیش‌بینی می‌شود.

رستمیان با یاد‌آوری مشکلات به وجود آمده برای بیماران صعب‌العلاج به‌علت کمبود داروهای خاص در کشور، گفت: با توجه به اهمیت رسیدگی به مشکلات این گروه از بیماران به‌طور حتم نگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌عنوان متولی حوزه سلامت و دولت به عنوان تخصیص‌دهنده بودجه باید تغییر کند، تا در آینده شاهد بروز بحران در حوزه سلامت نباشیم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه کمبود اعتبار موجب صدمه دیدن بیماران و حوزه سلامت می‌شود، یاد‌آور شد: اختصاص اعتبار از سوی دولت نباید کم شود حتی اگر لازم باشد دولت باید طرح‌هایی مانند طرح مهر ماندگار را متوقف و اعتبارات آن طرح را به حوزه سلامت اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha