وزیر بهداشت، عملکرد وزارتخانه متبوع خود در زمینه ارایه خدمات به مصدومان حوادث غیرمترقبه را، قابل قبول دانست.

عملکرد قابل قبول وزارت بهداشت در مواجهه با حوادث و سوانح غیرمترقبه

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر کامران باقری لنکرانی در حاشیه  برگزاری همایش مدیران حوادث و سوانح غیر مترقبه کشور که امروز در تهران برگزار شد، از افزایش تعداد آمبولانس ها برای حوادث و سوانح غیرمترقبه در کشور خبر داد.

وی همچنین از خرید 600 دستگاه آمبولانس جدید برای استفاده در ناوگان اورژانس کشور خبر داد و گفت: تحویل این تعداد آمبولانس، تا پایان سال جاری صورت می گیرد.

به گفته لنکرانی؛ درحال حاضر 3 هزار دستگاه آمبولانس در اختیار وزارت بهداشت است که از این تعداد، 2200 دستگاه در ناوگان اورژانس 115 به کار گرفته شده‌ است.

وزیر بهداشت با اعلام این خبر که 1200 دستگاه آمبولانس نیز برای حوادث و سوانح به کار گرفته شده‌ است، گفت: طی دو سال گذشته وزارت بهداشت عملکرد خوبی در برخورد با حوادث و سوانح داشته است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت در زمینه ارایه خدمات به مصدومان ناشی از حوادث غیرمترقبه ، آمارهای ارایه شده در بخش سلامت و رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از زلزله ‌های بم و لرستان را خوب و قابل قبول دانست.

وزیر بهداشت افزود: کمبود بیمارستان صحرایی یکی ازنقاط ضعف وزارت بهداشت است و در مواقع بحرانی تعداد مصدومان بیش از ظرفیت بیمارستانها است.

وی از همکاری نیروی مسلح و سپاه پاسداران با وزارت بهداشت در مواقع بحرانی با توجه به بیمارستانهای صحرایی این دو ارگان نظامی تقدیر کرد و گفت: احداث 5 بیمارستان صحرایی با ظرفیت بالای 50 تخت، امسال آغاز می شود.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha