سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشکی دانشگاه تگزاس در یک آزمایش جدید آشکار ساختند که نوعی داروی سرطان می‌تواند موجب بروز نارسایی‌های قلبی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان مرکز سرطان «اندرسون» در دانشگاه تگزاس در این مطالعه هشدار دادند نوعی داروی سرطان که با تخریب مولکول وراثتی DNA می‌تواند سلول‌های سرطانی را نابود سازد همچنین به عضله قلب نیز حمله کند و در برخی بیماران موجب بروز نارسایی‌های قلبی می‌شود.این متخصصان با همکاری کارشناسان انستیتو قلب تگزاس در بیمارستان سنت لوک، دریافته‌اند که داروی «Doxorubicin» چگونه به قلب حمله می‌کند و عوارض جانبی خطرناکی برای این عضو حیاتی دارد.

این دارو با نام‌های تجاری Adriamycin و Rubex عرضه می‌شود و مدت 50 سال است که در شیمی درمانی استفاده می‌شود. این دارو هنوز برای مقابله با انواع متعددی از سرطان‌ها شامل سرطان پستان، تخمدان، ریه و مثانه و همچنین سرطان خون و لنفوم به طور گسترده استفاده دارد.با درک تاثیر مضر این دارو روی عضله قلب، پزشکان می‌توانند از این پس در مورد تجویز آن برای بیمارانی که مستعد ابتلا به آسیب قلبی ناشی از مصرف Doxorubicin هستند، احتیاط کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha