سلامت نیوز :متخصصان مغز و اعصاب در یک مطالعه 9 ساله دریافتند که سردردهای میگرنی هیچ تاثیری در کاهش توانایی‌های ذهنی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج این بررسی‌ها تایید کرد خوشبختانه زنانی که سابقه ابتلا به سر دردهای میگرنی دارند در مقایسه با زنانی که به میگرن مبتلا نیستند تنها به دلیل داشتن میگرن با کاهش توانایی‌های ذهنی مواجه نخواهند شد.

این مطالعه که بودجه آن از سوی انستیتو ملی سلامت در آمریکا تامین شده همچنین نشان داد زنان مبتلا به میگرن با احتمال بیشتری دچار تغییرات مغزی می‌شوند که این تغییرات در مقادیر ام آر آی به صورت نقاط روشن قابل رویت است. با این حال دکتر لیندا پورتر مشاور سیاست گذاری علوم سلامت و درد در انستیتو ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی آمریکا در این مطالعه متذکر شد: این واقعیت که در زنان مبتلا به میگرن هیچ شواهدی دال بر کاهش توان ذهنی به مرور زمان مشاهده نمی‌شود خبر فوق العاده خوب و رضایت بخشی است.

دکتر مارک سی کرویت یکی از کارشناسان اصلی و متخصص نورورادیولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در هلند که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته تصریح کرد: پیام مهم این مطالعه این است که ظاهرا زنان مبتلا به میگرن برای معالجه یا پیشگیری از حملات میگرنی به شیوه‌های تهاجمی‌تر و سخت‌تر درمانی نیازی ندارند.جزئیات بیشتر این آزمایشات در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha