سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر آن که واکسیناسیون گروه‌های پرخطرعلیه بیماری آنفلوآنزا مرحله به مرحله در حال انجام است، گفت: افراد عادی در صورت تمایل به واکسیناسیون آنفلوآنزا باید به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر لزوم اقدام گروه‌های پرخطر برای واکسیناسیون آنفلوآنزا، گفت: وزارت بهداشت برای بخش قابل توجهی از گروه‌های پرخطر واکسن آنفلوآنزا را تهیه کرده است.

وی گفت: هر سال همزمان با فصل سرما اقدامات لازم برای واکسیناسیون گروه‌های پرخطرعلیه آنفلوآنزا صورت می‌گیرد. امسال نیز مانند سال‌های گذشته تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده و واکسیناسیون گروه‌های پرخطر مرحله به مرحله در حال انجام است.

گویا در تعریف "گروه‌های پرخطر" گفت: کادر بهداشتی - درمانی و مشاغل حساس که ممکن است با بیماران مبتلا به آنفلوآنزا زیاد در تماس باشند، از جمله گروه‌های پرخطر هستند. همچنین برخی اماکن خاص که ممکن است مکان تجمع برخی از افراد باشد به صورت ویژه واکسینه می‌شوند. افراد دارای بیماری‌های پرخطر نیز در صورت مراجعه به مراکز بهداشتی - درمانی و تایید و تجویز پزشک معالج، واکسن آنفلوآنزا را دریافت می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: در مراکز بهداشتی درمانی وزارت بهداشت واکسیناسیون آنفلوآنزا تنها برای گروه‌های پرخطر انجام می‌شود چرا که واکسیناسیون آنفلوآنزا برای مردم عادی ضروری نیست.وی گفت: افراد عادی در صورت تمایل برای واکسیناسیون آنفلوآنزا می‌توانند به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

گویا با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی به منظور جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های ویروسی در فصل سرما، گفت: لازم است افراد بهداشت فردی و عمومی را رعایت کرده و در صورت عطسه و سرفه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانند. همچنین شست‌وشوی مکرر دست‌ها در قطع زنجیره انتقال بیماری بسیار موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha