سلامت نیوز : به گفته یک فوق تخصص عفونی اطفال، 90 درصد کودکان عفونت‌های گذرا داشته و تنها در 10 درصد مواقع علت تب‌های کودکان تشخیص داده نمی‌شود.

دکتر علیرضا ناطقیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این رابطه افزود: از میان کسانی که علت تب آنها تشخیص داده نمی‌شود نیز نزدیک به پنج درصد کودکان در معرض خطر مرگ قرار دارند.وی ادامه داد: در این موارد ممکن است عفونت وارد خون فرد شده یا به مغز او رسیده باشد که بسیار بسیار خطرناک است. همچنین ممکن است کودکان دچار عفونت کلیه، استخوان و یا مفصل شده باشد.

این فوق تخصص عفونی اطفال در ادامه بیان کرد: اهمیت تشخیص تب در این کودکان این است که آنها نمی‌توانند مانند بزرگسالان علائم را به خوبی بیان کنند که این امر در مورد بچه‌های شیرخوار پررنگ‌تر است.ناطقیان در خصوص روش‌های تشخیص دلیل این تب‌ها، اظهار کرد: برای اینکه این کودکان طی آزمایشات بی‌دلیل و دردناک لطمه‌ای نبینند و خانواده‌هایشان مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار نباشند به دنبال روش‌های بومی هستیم که تشخیص راه را برای پزشکان بسیار ساده کند.

وی ادامه داد: به این دلیل که سیستم واکسیناسیون در کشورهای غربی با ما متفاوت است، ممکن است برخی عفونت‌هایی که ما اکنون با آن دست به گریبانیم، در آن کشورها ریشه‌کن شده باشد. بنابراین ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که از ضعیف‌ترین نقاط کشور تا پایتخت که بیشترین امکانات را دارد به این کودکان کمک کنیم.این فوق تخصص عفونی اطفال در پایان اظهار کرد: اگر پزشکی در طول روز تعداد بسیاری از تب‌ها را بدون کانون تشخیص دهد، در روش معاینه خود مشکل داشته و باید روش خود را تغییر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha