سلامت نیوز : محمد شریعتی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: آخرین خبر درباره روند اجرای برنامه پزشک خانواده این است که وزارت بهداشت با اجرای مشروط این برنامه در استان هرمزگان موافقت کرده است و در صورتی که مسئولان این استان بتوانند شرایط مورد نظر وزارت بهداشت را فراهم کنند تا یکماه آینده اجرای این برنامه به صورت رسمی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده تاکنون در 4 استان سیستان و بلوچستان، مازندران، فارس و تهران آغاز شده اما در مورد میزان پیشرفت این برنامه در این استانها باید بعد از بررسی نهایی اظهار نظر کنیم.

شریعتی در پاسخ به این پرسش که وزیر بهداشت اعلام کرده که اجرای برنامه پزشک خانواده تا پایان امسال 800 تا 900 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد آیا این اعتبار از سوی دولت تأمین شده است، پاسخ داد: اعتبار برنامه پزشک خانواده به سازمان های بیمه و معاونت توسعه منابع وزارت بهداشت مربوط است و پاسخ این پرسش را از آنان بگیرید.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که شواهد نشان می‌دهد با گذشت بیش از 3 ماه هنوز برنامه پزشک خانواده در تهران پیشرفت چندانی نداشته و اکثر مردم از اجرای این برنامه بی‌اطلاع هستند،گفت: تهران یک کلانشهر بسیار بزرگ است و نحوه اجرای این برنامه در تهران با جاهای دیگر فرق می‌کند و نمی‌توان انتظار داشت به سرعت این برنامه در این کلانشهر اجرا شود.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: وزارت بهداشت طی یکسال گذشته تمام تلاش خود را برای اجرای برنامه پزشک خانواده انجام داد و مصوبات لازم را از دولت گرفت اما حالا که اجرای این برنامه دارد در مسیر می‌افتد همانهای که سالها وزارت بهداشت را محکوم می‌کردند که نسبت به اجرای این برنامه کوتاهی کرده است و کند عمل می‌کند، حالا از شتابزدگی و عجله وزارت بهداشت در اجرای این برنامه سخن می‌گویند.

شریعتی افزود: وزارت بهداشت از هر گونه انتقاد و نقد کارشناسی برنامه پزشک خانواده استقبال می‌کند. اما مومن آینه مومن است. همه ما باید یکدیگر را نقد کارشناسانه و سازنده کنیم اما نقد کارشناسانه با برخی کارها فرق می‌کند، ضمن اینکه بنده معتقدم جای این نوع نقدهای کارشناسی در رسانه نیست زیرا باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha