دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 60863

سلامت نیوز :کاظم نظم‌ده در نشست خبری خود با اشاره به برگزاری طرح غربالگری تنبلی چشم اظهار داشت: این طرح بیش از 16 سال است که در کشور اجرا شده است و در این مدت بیش از 22 میلیون کودک در طرح غربالگرایی تنبلی چشم شرکت کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: تا سال گذشته بیش از 62 درصد از کودکان 3 تا 6 سال در طرح غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند که بنا داریم با توجه به ظرفیت‌های موجود سال آتی این میزان را به 92 درصد برسانیم.نظم‌ده بیان داشت: با اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم از بروز نابینایی و اختلالات نابینایی بیش از 220 هزار کودک در طی سالهای اخیر جلوگیری شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در سال 90 حدود 2 میلیون و 183 هزار کودک در طرح غربالگری قرار گرفتند که البته خانواده‌ها در مناطق روستایی بیشتر از این طرح استقبال کردند.

وی خاطر نشان کرد: در طرح غربالگری تنبلی چشم  خدمات سطح 2 که ارجاع به چشم پزشک است کاملاً رایگان است و در سطح یک نیز سعی می‌شود خانواده‌هایی که نیازمند باشند را کمک کنیم.

نظم‌ده با اشاره به تمدید زمان طرح غربالگری در سال جاری گفت: این طرح قرار بود تا پایان آبان برگزار شود اما با توجه به تمایل و درخواست خانواده‌ها زمان آن تمدید و تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال جاری بیش از 51 هزار پایگاه غیر دائم و 635 پایگاه دائم در سراسر کشور آمادگی برگزاری طرح غربالگری تنبلی چشم را داشتند ضمن اینکه تعداد دستگاه‌های امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مرکز دولتی و خصوصی حق دریافت پول بیشتری را در طرح غربالگری تنبلی چشم ندارد خاطر نشان کرد: چنانچه خانواده‌ها با هر گونه شهریه اضافی از سوی مراکز روبه‌رو شدند می‌توانند آن را گزارش دهند.نظم‌ده اضافه کرد: باید سعی کنیم هزینه‌های طرح غربالگری تنبلی چشم را کاهش دهیم تا خانواده‌ها استقبال بیشتری از این طرح کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 123 دستگاه در کشور وجود دارد که طرح غربالگری تنبلی چشم را برای کودکان زیر 3 سال را انجام می‌دهند و بنا داریم تا سال آینده تعداد این دستگاه‌ها را افزایش دهیم.رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: هیچ طرح غربالگری در دنیا ۱۰۰درصد انجام نمی‌شود ولی ما بنا داریم تا اواخر آذر این طرح را تا 92 درصد در سطح کشور اجرا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha