سلامت نیوز :مرضیه وحید دستجردی در این ابلاغیه با بیان اینکه تقویت و ارتقای ارائه خدمات حوزه سلامت به ویژه در زمینه خدمات دارویی مشارکت جدی داروسازان را می‌طلبد، خاطرنشان کرده است: ارائه مراقبت های دارویی و رویارویی با بیماران، چالش های اخلاقی متعددی را در پیش روی داروسازان قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: از سوی دیگر حجم بالای مبادلات مالی در سیستم دارویی کشور این حرفه را به یک حرفه اقتصادی تبدیل کرده است به نحوی که رشته داروسازی از یک سو به صنعت و از سوی دیگر با مفاهیم و ملاحظات حرفه‌ای آمیخته شده است.

وی افزود: رویکرد جامع نگرانه به مفاهیم اخلاق داروسازی، مستلزم در نظر گرفتن اخلاق صنعت داروسازی و نیز اخلاق حرفه‌ای در این رشته است. لذا به منظور نهادینه سازی مفاهیم اخلاقی در ابعاد صنعتی و ابعاد ارائه خدمات حرفه داروسازی، سند جامع اخلاق نظام دارویی کشور در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان غذا و دارو تدوین و در کارگاه های متعدد توسط صاحبنظران و نمایندگان صنعت داروسازی کشور و اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت و پس از اصلاح در شورای عالی اخلاق وزارت بهداشت تصویب شد.

وزیر بهداشت در این ابلاغیه اظهار داشت: انتظار می‌رود این سند که مشتمل بر پنج راهنما و کداخلاقی است در عرصه های مختلف صنعت داروسازی کشور مورد توجه متخصصان و صاحبنظران قرار گرفته و مبنایی برای تصمیم گیری و سیاستگذاری های کلان در این حیطه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha