سلامت نیوز : محققان کره جنوبی در تحقیقات اخیر خود 130 کودک 3 تا 7 ساله را که یک عمل جراحی مثل عمل لوزه داشتند، بررسی کردند.محققان این کودکان را به 3 گروه تقسیم کردند.برای گروه اول این امکان را فراهم آوردند تا قبل از عمل کارتون مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. بچه های گروه دوم هم قبل از عمل با اسباب بازی مورد علاقه‌شان بازی کردند. گروه سوم هیچ یک از این کارها را انجام ندادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ میزان اضطراب قبل از عمل جراحی در بین کودکانی که با اسباب بازی مورد علاقه‌شان بازی کرده بودند نسبت به گروههای دیگر پایین تر بود اما میزان استرس پس از ورود به اتاق جراحی در بین کودکانی که قبل از عمل کارتون انتخابی خود را تماشا کرده بودند نسبت به سایر گروهها پایین تر بود.

43 درصد از کودکانی که کارتون تماشا کرده بودند  در طی عمل هیچ اضطرابی نداشتند یا استرس کمی داشتند. این رقم در مورد کودکان گروه دوم 23 درصد و در مورد کودکان گروه سوم 7 درصد بود.

نتایج این تحقیقات در مقاله نوامبر مجله Anesthesia & Analgesia به چاپ رسید.محققان گفتند حواس کودک به دلیل تماشای تلویزیون از عمل منحرف می‌شود و تمام توجه او به تماشای کارتون جلب می‌شود اضطراب قبل از عمل جراحی یک مشکل مهم است که می‌تواند موجب ایجاد مشکلات عاطفی در کودکان و والدین آنها شود.گاهی اوقات این اضطراب می‌تواند به مشکلات رفتاری طولانی مدت مثل اضطراب جدایی، تجاوزکاری و دیدن کابوس منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha