دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 60893

اختلال خواب عارضه ای است که در دراز مدت فرد را از انجام کارهای روزانه باز می دارد در عرض چند هفته فرد مبتلا به بی خوابی دچار کاهش راندمان کاری، خستگی مفرط و کاهش هوشیاری می شود.

درگیری 30 درصد از افراد جامعه با بیخوابی
سلامت نیوز : دکتر صادق نیت، رئیس بیمارستان بهارلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  اختلال خواب عارضه ای است که در دراز مدت فرد را از انجام کارهای روزانه باز می دارد در عرض چند هفته فرد مبتلا به بی خوابی دچار کاهش راندمان کاری، خستگی مفرط و کاهش هوشیاری می شود.

وی با بیان این که بیش از 30 درصد افراد جامعه از بی خوابی رنج می برند خاطر نشان کرد: متاسفانه این بیماری مورد اهمال و بی توجهی قرار گرفته است در صورتی که بیش ترین اثر را در کاهش کیفیت کاری و شغلی فرد به همراه دارد.

وی گفت: اختلال خواب بیماری ثانویه است که بر اثر ابتلای فرد به ناراحتی های گوش و حلق و بینی خروپف نیز ایجاد می شود و در روند درمان نیاز است عارضه اولیه بیماری فرد را نیز درمان کنیم.

وی تصریح کرد: کلینیک های خواب از جمله مراکز تخصصی درمان بی خوابی است که فرد با بستری شدن یک شبه در این مراکز که کاملاً مشابه محیط منزل طراحی شده اند مورد سنجش از طریق مانیتور های خاص قرار می گیرد.وی افزود: نوار قلبی، مغزی، عصبی ، تنفسی و نبض بیمار در این کلینیک ها مورد سنجش قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha