سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶

اگر شما هم صبح‌ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید باید بدانید كه این موضوع دارای ریشه‌های روانی است و می‌توانید با رعایت چند نكته ساده از استرس ابتدای روز رهایی یابید.

صبح‌ها استرس دارید؟!
سلامت نیوز : خیلی از ما شب‌ها با فكر و خیال به خواب می‌رویم و صبح‌ها هم با استرس برنامه‌های روزانه از خواب برمی‌خیزیم. اگر شما هم صبح‌ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید باید بدانید كه این موضوع دارای ریشه‌های روانی است و می‌توانید با رعایت چند نكته ساده از استرس ابتدای روز رهایی یابید. به این ترتیب خواهید توانست وظایف و امور روزانه را تا پایان روز با آرامش انجام دهید.

صبح‌ها استرس دارید؟!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ به این باور برسید كه باید یك ورزش كوتاه و سبك صبحگاهی را بلافاصله بعد از برخاستن از خواب انجام دهید. چنین فعالیتی در كاهش استرس ابتدای روز تاثیرگذار است.

اگر با زنگ ساعت یا آهنگ موبایل بیدار می‌شوید یك آهنگ یا صدای آرام را به این منظور انتخاب كنید. شب برخاستن با پخش صدای امواج یا دیگر صداهای طبیعت باعث پریدن ناگهانی شما از خواب نخواهد شد.

 اگر به تدریج عادت كنید كه شب‌ها زودتر بخوابید، صبح فردا فرصت بیشتری برای آماده شدن دارید و كمتر دچار استرس صبحگاهی می‌شوید. می‌توانید هرشب 10 دقیقه زودتر از شب قبل به رختخواب بروید.

 دانشمندان دریافته‌اند كه خشكی و كم‌آبی بدن در تشدید استرس به ویژه در ابتدای روز تاثیرگذار است. به همین دلیل نوشیدن هشت لیوان آب یا مایعات دیگر در طول روز را فراموش نكنید.

 صبحانه نمی‌خورید؟! خوردن یك صبحانه سالم خانگی به علاوه میوه تازه در آغاز روز هم در كاهش استرس صبحگاهی موثر است.

 اگر كمی‌ زودتر از خواب بیدار شوید فرصت دارید كه نتیجه بهتری بگیرید. می‌پرسید چطور؟ می‌توانید كار آرامش‌بخشی كه دوستش دارید را قبل از خروج از منزل انجام دهید.

 یاد بگیرید كه برای موضوعات و پیشامدهای جزئی به خودتان استرس وارد نكنید. آموختن این مورد از عوامل مهم كم شدن استرس در طول روز است. اگر انعطاف‌پذیر باشید و مسائل كوچك آزارتان ندهد هنگام صبح هم آرامش بیشتری خواهید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha