سلامت نیوز : کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت سرانه مصرف شیر در استان سیستان و بلوچستان کم‌تر از میانگین کشوری است.

«شیخی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: شیر تنها ماده غذایی شناخته شده در طبیعت است که بسیاری از نیازهای بدن را به طور متعادل تامین می‌کند.وی ادامه داد: شیر در زمینه بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن مانند انعقاد خون، هدایت جریان عصبی، انقباض عضلات، فعالیت‌های آنزیمی و کنترل فشار خون نقش زیادی دارد و کلسیم موجود در شیر تامین‌کننده سلامت استخوان‌هاست.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر ضرورت نوشیدن روزانه 2 لیوان شیر برای هر فرد افزود: متاسفانه بر اساس آمارهای وزارت بهداشت سرانه مصرف شیر در استان از میانگین کشوری کم‌تر است.

شیخی استفاده منظم از منابع غذایی غنی از کلسیم مثل شیرکم چرب را سبب کاهش تجمع چربی در بدن و باعث پیشگیری از چاقی در کودکی و سنین بالاتر برشمرد و افزود: ترکیبات طبیعی موجود در شیر سبب بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود و در صورت آلودگی هوا با خنثی کردن سموم، از دستگاه تنفس و قلب و عروق نیز محافظت می‌کند.

وی تصریح کرد: مصرف روزانه و منظم منابع غذایی غنی از کلسیم مانند شیر کم‌چرب می‌تواند خطر بروز برخی سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ و سینه را کاهش دهد.این کارشناس تغذیه توصیه کرد برای تامین نیاز بدن به مواد مغذی روزانه 2 تا 3 لیوان شیر بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha