سلامت نیوز : متخصصان دانمارکی در یک مطالعه جدید هشدار دادند که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در دوران بارداری خطر بروز آسم را در کودک تشدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان در بررسی‌های جدید خود دریافته‌اند کودکانی که مادران آنها در زمان بارداری آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌اند، بیشتر با خطر ابتلا به آسم مواجه‌اند.

دکتر «هانس بیس گارد» از نویسندگان این مطالعه و استاد دانشگاه کوپنهاگ در همین رابطه خاطرنشان کرد: هرچند نتایج این مطالعه ثابت نمی‌کند که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند خطر بروز آسم را تشدید کنند اما این فرضیه را تایید می‌کنند که باکتری‌های مفید بدن در فرآیند ابتلای کودک به آسم نقش دارند و آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند عملکرد طبیعی این باکتری‌های مفید را در بدن دچار اختلال کنند.

وی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اگر مادر در زمان حاملگی از آنتی‌بیوتیک استفاده کند، این امر می‌تواند موجب تغییر در تعادل باکتری‌های طبیعی در داخل بدن شود و پیامد این تغییرات نیز به نوبه خود به جنین منتقل می‌شود. در نهایت به هم خوردن تعادل باکتری‌ها روی تکامل سیستم دفاعی بدن در نوزاد تاثیر می‌گذارد و این اثرگذاری در افزایش خطر آسم در کودک نقش دارد.این مطالعه به تفصیل در مجله «اطفال» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha