سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 60939

سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند که مصرف زیاد نمک به استخوان‌ها آسیب می‌رساند و همچنین به راز بیماری‌زایی مصرف زیاد این املاح پی برده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ جامعه پزشکی همواره توصیه می‌کنند که مصرف زیاد نمک در رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به مشکلات پزشکی و بیماری‌هایی نظیر سنگ کلیه و پوکی استخوان را تشدید می‌کند. این بار نیز کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه آلبرتا در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که مصرف نمک زیاد چگونه می‌تواند به بافت‌های استخوانی آسیب جدی وارد کند.

دکتر تود الکساندر و تیم کارشناسی وی در آزمایشات اخیر دریافته‌اند که ظاهرا دو عنصر سدیم و کلسیم هر دو با یک مولکول مشابه در بدن تنظیم می‌شوند. وقتی مصرف سدیم بیش از اندازه و زیاد باشد، بدن تلاش می‌کند تا مقدار اضافی این عنصر را از طریق ادرار دفع کند و چون مقدار هر دو عنصر با کمک یک مولکول تنظیم می‌شود در نتیجه کلسیم نیز همراه سدیم از بدن خارج می‌شود. در نهایت این فرآیند موجب تخلیه ذخایر کلسیم از بدن می‌شود.

به همین ترتیب افزایش میزان کلسیم در ادرار منجر به بروز سنگ‌های کلیوی می‌شود. از سوی دیگر بهم خوردن تعادل سطح کلیه در بدن باعث ضعیف شدن استخوان‌ها و کاهش تراکم استخوانی شده و فرد را در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha