سلامت نیوز : نمایندگان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، در نشستی با اعضای سندیکای بیمه‌گران بر تسریع پرداخت معوقات بیمه‌ها به بیمارستان‌های خصوصی و دولتی تاکید کردند.

علیرضا زالی قائم مقام سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به این نشست که درمحل سندیکای بیمه‌گران ایران برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد ظرف مدت دو هفته 60 درصد از معوقات و بدهی‌های بیمه‌ها به بیمارستان‌ها پرداخت شود و مابقی نیز هر چه سریع‌تر تسویه شود.

وی با اشاره به وضعیت ارز و گران‌شدن کالاها و خدمات بیمارستانی و هم‌چنین الزام استخدام نیروی بیشتر در بیمارستان‌ها و بالا‌رفتن هزینه‌های بیمارستان های خصوصی گفت: ما به عنوان نظام پزشکی از اعضای سندیکای بیمه درخواست داشتیم که پرداخت مطالبات بیمارستان‌های خصوصی تسریع شود، چرا که واقعا قادر به ادامه‌ی تحمل فشار اقتصادی نیستند و پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آتی این فشار مضاعف خواهد شد و ارائه‌ی خدمات در بخش خصوصی را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: البته به نظر می‌رسد که خود سازمان‌های بیمه‌گر نیز با کمبود منابع روبه‌رو هستند که نیاز است با بازنگری در سرانه‌های دریافتی از مردم قدرت و بضاعت اقتصادی سازمان‌های بیمه‌گر تکمیلی هم تغییر کند، لذا پیشنهاد ما آن است که متناسب با نظرات کارشناسی در دریافت حق بیمه‌های تکمیلی بازنگری شود تا منابع سیال‌تری در اختیار سازمان‌های بیمه تکمیلی قرار گیرد.

زالی تاکید کرد: برای آنکه اعتمادمردم به سازمان‌های بیمه‌های تکمیلی و هم‌چنین بیمارستان‌های خصوصی دچار خدشه نشود باید دراسرع وقت مداخله انجام دهیم، لذا دراین جلسه قرار شد سندیکای بیمه‌گران تلاش خود را برای وصول مطالبات انجام دهد و سپس برای بستن قرار‌داد با مفاد جدید که در شرف اتمام است سرعت ببخشد.

وی گفت: هم‌چنین دراین جلسه قرار شد در مورد «تعرفه‌های گروه بیهوشی» و «ضریب اتاق عمل» که مورد اختلاف کارشناسی بود، به نقطه‌ی اشتراکی برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha