سلامت نیوز : ناهید برخورداری، کارشناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود:‌ظروف شیشه‌ای یا پیرکس حداقل واکنش را با مواد غذایی دارند و جزء بهترین ظروف پخته غذا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی درباره استفاده از ظروف شیشه‌ای یا پیرکس برای طبخ غذا عنوان کرد: ظروف پخت شیشه‌ای یا اصطلاحاً پیرکس، حرارت بالا را تحمل می‌کنند و در صورتی که این ظروف رنگ نشده باشند، می‌توان گفت سالمترین نوع ظروف برای پخت غذا هستند.برخورداری ادامه داد: اگر به این ظروف ضربه‌های محکم وارد نشود و دچار شوک دمایی نشوند، مقاوم هستند و از همه مهمتر بازیافت می‌شوند.

این کارشناس توصیه کرد: افراد هنگام استفاده از این ظروف مراقب باشند غذا داخل آن‌ها ته نگیرد و نچسبد زیرا مواد اسیدی یا بازی، روی آنها تاثیری نمی‌گذارد و بر اثر حرارت نیز یونی وارد غذا نمی‌شود، ظروف شیشه‌ای و پیرکس، جزو ظروف مناسب برای پخت غذا هستند.

وی با بیان اینکه گاهی افراد از ظروف سنگی برای پخت غذا استفاده می کنند، متذکر شد: ظروف سنگی جزو ظروف مناسب برای پخت غذا محسوب می‌شوند، هر چند این ظروف در حال حاضر چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما این ظروف از نظر بهداشتی سالم هستند و تغییر در غذا ایجاد نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha