سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم اهدای جایزه ویژه آکادمی دکتر یلدا به خود در تالار ابن‌سینای علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: افتخار می‌کنم که جایزه دکتر یلدا که هم استاد دانش و هم اخلاق من بودند را از ایشان دریافت کردم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در پاسخ به اینکه آیا گرانی علاوه بر افزایش بی‌رویه قیمت تجهیزات پزشکی کمبود آن را هم به دنبال داشته گفت: تجهیزات پزشکی تا به حال با ارز آزاد تهیه می‌شده و با قیمت ارز آزاد هم به فروش می‌رسد در این زمینه کمبودی وجود ندارد فقط قیمت‌ها خیلی گران است به همین خاطر دسترسی خیلی کمتر است.وی ادامه داد: تاکنون اولویت‌های 1 و 2 ارز به تجهیزات پزشکی اختصاص داده نشده و بیش از 90 درصد تجهیزات پزشکی در اولویت 3 به بعد و حتی اولویت 8 قرار داشتند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نامه‌ای را به مسئول اولویت‌گذاری ارز ارسال کرده افزود: از آقای غضنفری،‌(وزیر صنعت،معدن و تجارت) خواستم تا تجهیزات و ملزومات پزشکی را در اولویت 2 یا حداکثر ۳ قرار دهند تا بتوانند ارز مرجع را بگیرند یا حداقل با نرخ مبادله‌ای ارز دریافت کنند که او تلویحاً با این موضوع موافقت کرد و امیدواریم در عمل هم این اتفاق بیفتد.

وزیر بهداشت در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه در چند ماه باقیمانده از دولت دهم چه برنامه‌ای برای اجرای واقعی پزشک خانواده دارید گفت: ما اکنون آمادگی کامل داریم و تقریباً هر هفته 5 دانشگاه علوم پزشکی به متقاضیان اجرای برنامه پزشک خانواده می‌پیوندند و اعلام آمادگی می‌کنند.

وحید دستجردی تأکید کرد: هفته گذشته اعلام کردم 35 دانشگاه و الان می‌گویم 40 دانشگاه متقاضی اجرای برنامه پزشک خانواده شهری هستند که در مجموع تعداد به 45 دانشگاه علوم پزشکی می‌رسد یعنی تمام نقاط کشور آمادگی اجرای این برنامه را دارند.

وی تصریح کرد: آنچه که مهم است باید بودجه لازم به سازمان بیمه سلامت ایرانیان و سازمان‌های بیمه‌گر داده شود که خیلی هم بودجه کلان نمی‌خواهد برآورد ما این است که برای یک بودجه 7 ماهه 800 تا 900 میلیارد تومان نیاز است تا شهرهای کشور زیر پوشش برنامه پزشک خانواده بروند.وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد تا معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری این بودجه را در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار دهد.

وی اذغان داشت: ما هم به دنبال تحقق این اعتبار هستیم چرا که اگر این اعتبار داده نشود با همکاری وزیر رفاه و رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان 5 دانشگاه علوم پزشکی دیگر را زیر پوشش می‌بریم.

وحید دستجردی در مورد ادامه این برنامه در دولت‌های بعدی گفت: این برنامه قطعاً باید در دولت بعدی هم ادامه یابد چون برنامه‌ای است که به نفع مردم است تا هزینه‌های پرداختی از جیب مردم کاهش یابد و دسترسی به خدمات سلامت برای همه میسر شود.از ابتدای امسال با اعلام شروع اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرها تاکنون این برنامه در ۵ دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، مازندران، فارس، تهران و شهید بهشتی اجرا شده و بر اساس اعلام وزیر بهداشت در صورت اجرای این برنامه در ۵ دانشگاه علوم پزشکی دیگر تعداد استانهای مجری این برنامه تا پایان دولت دهم حداقل باید به ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha