سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 60958

سلامت نیوز : ایرج خسرونیا در گفت‌و‌گو با فارس افزود: همه افراد مسن بالاتر از 60 سال،کودکان و بیماران مبتلا به دردهای مزمن مانند دیابت،سرطان و بیماران ریوی باید از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

وی ادامه داد: آنفلوانزا بیماری ویروسی واگیردار و عفونی است که از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود و اگر فردی به این ویروس مبتلا شد با یک سرفه و عطسه می‌تواند سایر افراد را نیز مبتلا کند.بنابراین برای جلوگیری از شیوع آن باید افراد از حضور در اجتماعات خودداری کنند و جلوی بینی و دهان خود را بگیرند.همچنین توصیه می‌شود از حوله مشترک استفاده نکنند و نکات بهداشت فردی را رعایت کنند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی کشور گفت: ویروس آنفلوانزا خطرناک نیست و مانند سرماخوردگی است اما به مراتب شدیدتر است و حتی در بعضی موارد خطرناک و کشنده می‌شود.خسرونیا در رابطه با اثرگذاری واکسن آنفلوانزا افزود: این واکسن 100 درصد جلوی ابتلا به بیماریها را نمی‌گیرد چرا که ژنتیک این ویروسی هر ماه تغییر می‌کند، بنابراین هر واکسن در برابر گروهی از ویروسها مقابله می‌کند.با این وجود چنانچه واکسن تزریق شود از شدت بیماری کاسته می‌شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه به علت تحریم‌ها و مشکلات ارزی،ورود واکسن آنفلوانزا به کشور با مشکلاتی روبه‌رو شده در حالی که طبق قوانین بین المللی داروها و مواد غذایی نباید تحریم شوند.این شرایط همچنین باعث افزایش قیمت واکسن آنفلوانزا شده است.

رئیس انجمن متخصصان داخلی کشور گفت: به علت ورود حجاج به کشور، ویروس آنفلوانزا منتشر شده است بنابراین به حجاج توصیه می شود که چنانچه بیمار هستند مراسم دید و بازدی خود را به بعد از بهبود موکول کنند.وی ادامه داد: ویروسی که با حجاج می‌آید جدید بوده و سطح دفاعی مردم نسبت به آن کم است و بدون اینکه بخواهیم ویروس به شدت شایع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha