چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6096

رییس انجمن ایدز ایران اعلام كرد: اولین مركز كاهش آسیب زنان با همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران و انجمن ایدز ایران به زودی راه اندازی می‌شود.

دكتر محمدرضا شاعری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این كه در حال حاضر دو مركز كاهش آسیب زنان زیر نظر سازمان بهزیستی در حال فعالیت هستند، افزود: برپایی این مركز جدید با همكاری دانشگاه علوم پزشكی رویكردی كاملا علمی و به طور قطع موثرتری نسبت به سایر مراكز این چنینی دارد.

وی گفت: بر این اساس اقداماتی كه در این مركز انجام خواهد شد، منحصر به فرد بوده و تجربه جدیدی در كشور به حساب می‌آید.

رییس انجمن ایدز ایران با بیان این كه در جهان دستورالعمل‌های استانداردی برای كاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در پیشگیری از اعتیاد، درمان و بازتوانی در معتادان وجود دارد، اظهار كرد: برای تدوین دستورالعمل‌های این مركز، دستورالعمل‌های جهانی با استفاده از تجربه چند ساله انجمن ایدز ایران بومی شده است.

شاعری با تاكید بر این كه در مركز كاهش آسیب زنان به طور خاص به كیفیت - و نه كمیت - خدمات ارائه شده توجه می‌شود، اظهار داشت: به طور كلی تمام كاهش آسیب زنان با هدف پیشگیری از شیوع ایدز در جامعه انجام می‌گیرد.

وی در مورد اعتبارات اختصاص یافته به این طرح به ایسنا گفت: بخشی از هزینه‌های راه‌اندازی مركز آسیب زنان را دانشگاه علوم پزشكی تهران تامین كرده و مابقی هزینه‌ها را انجمن با روش‌های معمول تامین می‌كند.

شاعری افزود: برای راه اندازی این مركز بدون در نظر گرفتن هزینه مكان، تاكنون 5 میلیون تومان هزینه شده است. همچنین برآورد می شود، این مركز ماهانه 5 میلیون تومان هزینه به خود اختصاص دهد.

به گفته رییس انجمن ایدز ایران، مراحل اولیه راه اندازی مركز كاهش آسیب زنان، از یك سال پیش و با برآورد نیازهای زنان آسیب پذیر و یا آسیب دیده صورت گرفته است.

شاعری با بیان این كه پیش بینی می‌شود تعداد زیادی از زنان از فعالیت‌های این مركز استقبال كنند، گفت: ‌به طور اساسی در دنیا برای درمان ایدز و اعتیاد، تفكیك جنسیتی صورت نمی‌گیرد، اما با توجه به تجربه كشور در این زمینه و با انجام اقدامات مدبرانه، درمان زنان آسیب دیده به این روش می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی همچنین آسیب‌های اجتماعی مربوط به زنان را تنها ایدز و اعتیاد عنوان نكرده و ابراز عقیده كرد: بسیاری از آسیب‌های مرتبط با این مسائل و یا مشكلات دیگر نیز پیش روی زنان و دختران وجود دارد و در این مركز سعی می‌شود تا به تمام این چالش‌ها توجه شود.

رییس انجمن ایدز با تاكید بر این كه این مركز منحصر به فرد بوده و تجربیات جدیدی به دنبال خواهد آورد، اظهار كرد: جهت تفكیك جنسی مراكز درمانی و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دست كم به تعداد نیمی از مركز درمانی مردان و زنان نیازمندیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha