سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 60991

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده شود.

دکتر کوروش جعفریان در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به این مطلب که ظروف یکبار مصرف سرطان زا است، افزود: استفاده از ظروف یک بار مصرف شیمیایی برای نوشیدنی‌ها و غذاهای داغ مانند چای و شیر حتی برای یک بار هم سرطان زا است و به جای آن باید از ظروف کاغذی که پایه گیاهی دارند استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که باید سلامت مواد اولیه در نذری‌ها رعایت شود، گفت: بیشتر روغن‌های به کار رفته در نذری‌ها جامد است و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می دهد و باید سعی شود از روغن‌های سالم و غذاهای کم چرب مصرف شود.

وی بیان کرد: بعضی تکایا به منظور تهیه نذورات خود از مقدار زیاد نمک برای غذا و یا از شکر برای تهیه شله زرد استفاده می‌کنند که می تواند احتمال پرفشاری خون را افزایش دهد.دکتر جعفریان با بیان اینکه استفاده از مواد اولیه سالم و تازه به ویژه گوشت و فرآورده‌های آن برای طبخ غذا ضروری است، اظهار داشت: اگر غذا بیش از اندازه و یا کم حرارت دیده باشد ارزش‌های غذایی خود را از دست داده و کیفیت لازم را نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha