سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: امروز همان روزی است که گفتیم باید کمربندها را برای مواجهه با مشکلات و تحریمها ببندیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی روز سه شنبه در نشست معاونان و مدیران وزارت بهداشت که به مرور فعالیتها و برنامه های آینده نظام سلامت اختصاص داشت، اظهار داشت: زمانی که هنوز سختی های تحریم به این حد نرسیده بود گفتم که برای امسال باید کمربندها را ببندیم. امروز همان روز است، شرایط سختی داریم و باید با تدابیر لازم از این گردنه ها عبور کنیم.

وی افزود: ستاد تدابیر ویژه تحریم هفته ای سه جلسه تشکیل جلسه می دهد تا برای رفع مشکلات تامین واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی تدبیر کند.وزیر بهداشت عنوان کرد: در بخش سلامت بسیاری از خدمات قابل کوچک کردن یا حذف کردن نیستند زیرا با سلامتی مردم سر و کار داریم ولی باید با تلاشهای لازم رویکردهای خود به برنامه ها را طوری تنظیم کنیم که این وضعیت را کنترل کنیم.

وی شرایط موجود کشور را مانند شرایط جنگی دانست و گفت: در جنگ انسان آبدیده می شود و اگر همه شرایط خوب بود مدیریت کار شاقی نبود، بنابراین باید با مدیریت اوضاع فعلی مردم را به سرمنزل سلامت برسانیم.دستجردی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، افزود: جلوی بسیاری از نشتی ها را گرفته ایم و این کار با توجه به اعتبارات کم حوزه سلامت باید ادامه یابد.

وزیر بهداشت خواستار اجرای راهنماهای بالینی در عرصه دارو شد و گفت: بالاخره تا کی باید دارو و تجهیزات وارد کنیم. مردم چقدر باید به آزمایشگاه بروند و تصویر بگیرند. اگر سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده کامل اجرا شود بسیاری از این مشکلات را نخواهیم داشت.وی با اشاره به کارهای خوبی که ظرف مدت 3 سال و 4 ماه گذشته در حوزه نظام سلامت انجام شده است، اظهار داشت: امروز جمع شده ایم که مشخص کنیم چه کارهایی انجام داده ایم و برای 4 ماه مانده به پایان سال چه برنامه هایی برای اجرا در پیش داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha