چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 61014

شاید جملات بالا شما را یاد حرف‌های دوران نامزدی‌تان بیندازد، اما واقعیت این است كه این حرف‌ها یكی از اصول زندگی زناشویی موفق است، حتی اگر 50 سال از تشكیل آن گذشته باشد.

3 كلید طلایی برای دوام عشق میان همسران
سلامت نیوز : «تو را دوست دارم. همین طور كه هستی دوست دارم. برای من تو بهترینی. ممكن است گاهی از تو رنجیده باشم یا كاری كرده باشم كه تو دلخور شده باشی، اما بدان احساست را می‌فهمم و حتی در اختلافات هم دوستت داشته‌ام».

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ شاید جملات بالا شما را یاد حرف‌های دوران نامزدی‌تان بیندازد، اما واقعیت این است كه این حرف‌ها یكی از اصول زندگی زناشویی موفق است، حتی اگر 50 سال از تشكیل آن گذشته باشد.

در این جملات رازهایی نهفته است كه می‌تواند دو نفر را سال‌ها عاشقانه كنار هم نگه دارد. این جملات تظاهر كردن نیست. از روی احساس حرف زدن هم نیست. سه اصل مهم است كه روان‌شناسان آن را كلید‌های نگهداری عشق در طول زمان می‌دانند.

خود شما اگر چنین حرف‌هایی را از شریك زندگی‌تان بشنوید چه احساسی خواهید داشت؟ اگر در طول زمان همسرتان در مواقع مختلف، در عمل چنین حرف‌هایی را به شما بگوید، زندگی كنار چنین همسری برایتان چقدر شیرین خواهد بود؟

سه كلیدی كه می‌خواهیم به شما معرفی كنیم می‌تواند قفل قلب و احساس هر كسی را باز كند؛ اول این سه كلید را روی خودتان آزمایش كنید. شما به عنوان یك انسان دوست دارید تائید، ستایش و پذیرفته شوید! دیگران هم مثل شما هستند.

تائید كردن

احساس و اعمال همسرتان را تائید كنید. ممكن است بگویید نمی‌شود در هر شرایطی همسرم را تائید كنم وقتی او بی‌دلیل از من گله می‌كند، چگونه حرفش را تائید كنم؟شما حرف او را تائید نكنید بلكه احساس او را تائید كنید. اگر او از این‌كه به حرف‌هایش گوش نمی‌دهید شكایت می‌كند به جای آن‌كه بگویید، تو اشتباه می‌كنی، من به حرف‌های تو گوش می‌دهم، بهتر است بگویید، می‌دانم چه احساسی داری، تو فكر می‌كنی من به حرف‌هایت گوش نمی‌دهم و تو برایم مهم نیستی اما
من.....

تائید كردن احساس همسرتان شما را از جبهه مقابل درمی‌آورد و در گفت‌وگو دركنار هم قرار می‌دهد. به یاد داشته باشید وقتی همسر شما آزرده است و از موضوعی گله می‌كند، زمان مناسبی برای نصیحت و ارائه راه‌حل نیست. شما اول باید به او نشان دهید احساسش برای‌تان مهم است. او را درك می‌كنید و دوست دارید حرف‌هایش را بشنوید. قدم بعدی كه یك گفت‌وگوی منطقی است در چنین شرایطی آسان‌تر خواهد بود.

ستایش كردن

ستایش كردن یعنی آنچه را در همسرتان تحسین می‌كنید، به زبان بیاورید. كار دشواری نیست! از خودتان بپرسید چه چیزی را در او تحسین می‌كنم؟ مطمئن باشید فهرست بلند بالایی تهیه خواهید كرد. زمانی كه در شرایط عادی زندگی صفات خوب همسرتان را بگویید و او را ستایش كنید، هنگام اختلافات، سرزنش‌های كمتری بین شما
رد و بدل می‌شود.

پذیرش بی‌قید و شرط

همسرتان را همان‌گونه كه هست، دوست داشته باشید. برای داشتن یك پذیرش صحیح، در تفكر خود بازنگری اصولی کنید. این‌كه ما فكر می‌كنیم اگر همسرمان این گونه باشد، ما می‌توانیم او را بیشتر دوست داشته باشیم، غلط است. افرادی كه چنین تفكری دارند هیچ‌گاه نمی‌توانند عشق و علاقه كامل خود را نثار همسرشان كنند. آنها همیشه منتظر یك تغییر هستند تا همسر خود را دوست داشته باشند، در حالی كه انسان كامل و بدون عیب وجود ندارد. فقط زمان از دست می‌رود. اگر همسرتان را بپذیرید، خواهید دید او به احترام این پذیرش بی‌قید و شرط سعی می‌كند به خواسته شما نزدیك‌تر شود.

شما این سه هدیه را به زندگی مشترك‌تان تقدیم كنید، به ازای آن ده‌ها هدیه دریافت خواهید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha