چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 61020
سلامت نیوز : پسوریازیس یا داءالصدف، نوعی اختلال پوستی است که با لکه های قرمز و پوسته شدن پوست خود را نشان می دهد. این اختلال که گاه خفیف و گاه شدید است، مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اما می توان از طریق چند درمان خانگی که علایم خفیف آن را کاهش داد.

رطوبت:برای مرطوب نگه داشتن منزل یا محل کار از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید. رطوبت مانع از شروع خشکی پوست می شود. استفاده از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست نیز راه حل خوبی برای نرم نگه داشتن پوست است.

استفاده نکردن از رنگ یا عطر:اغلب صابون ها و عطرها، حاوی رنگ و رایحه است که باعث ملتهب شدن پوست می شود. بنابراین از محصولات مخصوص پوست های حساس و بدون رنگ و رایحه استفاده کنید.

مواد غذایی:برنامه غذایی نقش مهمی در کنترل این اختلال دارد. حذف کردن گوشت قرمز و غذاهای چرب از برنامه غذایی برای بعضی بیماران موثر است. مصرف سویا، مغز میوه ها، شکلات کاکائو، زغال اخته و ... برای درمان این اختلال مفید است. استفاده موضعی از روغن زیتون نیز باعث حفظ رطوبت پوست می شود.

حمام کردن: آب داغ، دشمن پوست تلقی می شود اما حمام ولرم با نمک سولفات منیزیم و روغن زیتون باعث تسکین خارش، می شود. برای نتیجه بهتر، بلافاصله پس از حمام کردن، بدن خود را مرطوب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha