چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
سلامت نیوز : پاییز و افسردگی با هم می‌آیند. روزها كه كوتاه می‌شود و شب‌ها بلند انگار دل بهانه می‌گیرد و باز هوای خورشید را می‌كند كه افسردگی در این فصل بیشتر از وقت‌های دیگر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اگر دل شما هم گرفته است می‌توانید به كمك میوه‌ها و جوشانده‌های گیاهی آن را از خود دور كنید و از این فصل رنگارنگ و زیبا لذت ببرید.عناب یكی از گیاهانی است كه در این خصوص به شما كمك می‌كند. این میوه دارای لعاب فراوان ، حدود 5 درصد مواد پروتئینی، ‌4 درصد مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C و املاح است.

عناب به افزایش وزن بدن كمك می‌كند. قدرت ماهیچه‌ها را زیاد كرده و بنیه بدنی را افزایش می‌دهد.لعاب این میوه نرم‌كننده سینه است و به عنوان خلط ‌آور از آن استفاده می‌شود. جوشانده آن برای سرفه و درد سینه مفید و برگ‌های آن بند آورنده خون و تب‌بر است. بعلاوه این برگ‌ها رشد موها را تسریع می‌كند. عناب آرامبخش و خواب‌آور است و هسته آن بیخوابی و خستگی را برطرف می‌كند. این میوه همچنین دستگاه هاضمه را تقویت و كم‌اشتهایی را برطرف می‌كند به همین دلیل مصرف آن برای سالمندان مفید است. اگر از این میوه در فصل پاییز و زمستان استفاده كنید علاوه بر این كه غم را از شما دور می‌كند می‌توانید از دیگر فواید آن نیز بهره‌مند شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha