چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 61031
سلامت نیوز : یک دختر نوجوان آمریکایی از نوعی اختلال نادر خواب موسوم به سندروم «زیبای خفته» رنج می‌برد که در طولانی ترین دوره 64 روز مداوم خوابیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ نیکول دلین 17 ساله اهل پنسیلوانیاست و می‌گوید طی مدتی که به دلیل این بیماری در خواب بوده جشن شگرگذاری، کریسمس، تولد اطرافیان و حتی نخستین سفر افراد خانواده‌اش به شهرک دیزنی را از دست داده است.

ویکی، مادر نیکول، می گوید دخترش 18 تا 19 ساعت در روز می‌خوابد و وقتی او را برای خوردن غذا بیدار می‌کنند نیکول در حالت راه رفتن در خواب است و اصلا چیزی به خاطر نمی آورد.پزشکان می‌گویند او به اختلال نادر خواب موسوم به کلین - لوین مبتلا است.
علاوه بر خواب زیاد افراد مبتلا به این سندروم در هنگام بیداری نشانه‌های دیگری از جمله سردرگمی، توهم، رفتار کودکانه، خوردن زیاد نیز از خود بروز می‌دهند.

افراد مبتلا به این اختلال دچار بی‌خوابی‌هایی می‌شوند که فقط بعد از دور‌ه‌های طولانی خوابیدن این حالت بهبود پیدا می‌کند. این بیماری بیش‌تر در مردان شایع است و معمولا در سنین بزرگسالی ناپدید می‌شود.هنوز دلیل این بیماری کشف نشده است اما دانشمندان تصور می‌کنند عملکرد نادرست قسمتی از مغز می‌تواند به عنوان دلیل اصلی این خوابیدن‌های غیرعادی باشد.این سندروم هیچ روش درمانی تایید شده‌ای ندارد و فقط در بعضی از موارد به بیمار داروهای محرک می‌دهند تا بتواند دوره‌های خواب خود را تنظیم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha