سلامت نیوز : مدیرکل حمایتهای اجتماعی کمیته امداد از ازدواج مجدد دو هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: به منظور تشویق زنان سرپرست خانوار به ازدواج به تمامی این افراد کمک هزینه و وام ازدواج پرداخت می شود.

رضا نوروزی در گفتگو با مهر در مورد آمار زنان سرپرست خانوار نیز گفت: براساس آمارهای موجود در مجموع یک میلیون و 20 هزار زن سرپرست خانوار با رنج سنی 15 تا 80 سال در سراسر کشور وجود دارد که اغلب آنان تحت پوشش کمیته امداد هستند.وی تاکید کرد:همچنین براساس آمارها 17 درصد زنان سرپرست خانوار زیر 40 سال، 55 درصد آنان بیش از 60 سال، 1.4 درصد آنان زیر 20 سال و 12.6 درصد آنان نیز 20 تا 40 سال سن دارند.

وی تصریح کرد: در این آمار علاوه بر زنان سرپرست خانوار فرزندانی که پدر و مادر ندارند و یکی از آنها سرپرستی خانواده را پذیرفته است نیز وجود دارد.مدیرکل حمایتهای اجتماعی کمیته امداد خاطر نشان کرد: 13 درصد زنان سرپرست خانوار به دلیل طلاق تحت پوشش این نهاد قرار گرفته‌اند و 79 درصد نیز به دلیل فوت سرپرست از خدمات و حمایت های کمیته امداد برخوردار می شوند.

به گفته نوروزی،  با توجه به اینکه در طی دو سال گذشته در کشور با افزایش آمار طلاق مواجه شده ایم بر همین اساس نیز رشد زنان سرپرست خانوار مطلقه نیز از افزایش برخوردار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha