چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 61044

سلامت نیوز : رییس کل سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه با واردات پرستار از کشورهای دیگر مخالف هستیم، عنوان کرد: اما در مقابل نگران هستیم کشورهای مختلف با توجه به اطلاعی که از وضعیت پرستاری ما دارند، جاذبه‌های خدمت را در کشورشان به قدری نمایش دهند که پرستاران توانمند خود را از دست بدهیم.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه با توجه به نوع فرهنگ ما ایرانیان، توقعی که برای نحوه ارائه خدمات داریم و سطح علمی پرستاران ما در کشور، بعید می‌دانم که بتوانیم پرستار وارد کشور کنیم، گفت: اینها هیچ کدام ادعا نیست. برآورد شورای بین‌المللی پرستاران است. اینکه پرستاری ما به لحاظ تسلط برعلوم و فنون مقام چهارم دنیا را دارد به این معناست که پرستاران ما پا به‌ پای ارائه خدمات توسط پزشکان متخصص پیش می‌روند البته درعمل از متوسط کمی بالاتر هستیم.

وی ادامه داد: البته ممکن است به علت تعداد کم پرستاران در خدمت‌دهی عقب‌تر باشیم. علم پرستاری ما همسطح کشورهای اروپایی است اما مثلا در عربستان در ایام حج، شرکت‌هایی به وفور پرستار از فیلیپین و بنگلادش وارد می‌کنند و پس از رفتن حجاج به کشورشان بازمی‌گردانند.

میرزابیگی با بیان اینکه این پرستاران تقریبا با کمک بهیاران ما مقایسه می‌شوند، گفت: نحوه کار این پرستاران را مشاهده کرده‌ایم. بسیار ارزان هستند و تعدادشان هم زیاد است. ولی واقعیت امر این است که این پرستاران به هیچ وجه نمی‌توانند در ایران کار کنند.

وی افزود: اینکه کشورهای همسایه ما با وجود آن که می‌دانند توقع پرستارانمان بالاست و حقوق بالاتری از ایران را مطالبه می‌کنند، سراغ پرستاران ما می‌آیند، علتش همین علم بالا، معنویت و اخلاق پرستاری است.

میرزابیگی با بیان اینکه با اعزام و صادرات پرستاران مخالف هستیم، گفت: به مسئولان توصیه می‌کنیم انگیزه‌های پرستاران را افزایش دهند. انگیزه تنها در پول و افزایش درآمد هم نیست. انگیزه در جایگاه و هویت حرفه‌ای و شان اجتماعی نیز هست.

رییس کل سازمان نظام پرستاری افزود: نگران هستیم کشورهای مختلف با توجه به اطلاعی که از وضع پرستاری ما دارند، جاذبه‌های خدمت را در کشورشان به قدری نمایش دهند که پرستاران توانمند خود را از دست بدهیم.وی تاکید کرد: قطعا اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌تواند در این راستا موثر واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha