چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 61046

سلامت نیوز : سازمان ملل متحد در گزارش جدیدی اعلام کرد طبق تازه‌ترین مدارک و شواهد پزشکی، نرخ ابتلا به بیماری ایدز و آلودگی به ویروس اچ آی وی و همچنین نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بر اساس «گزارش 2012 روز جهانی ایدز» از سوی دفتر برنامه مقابله با ایدز سازمان ملل، در سال 2011 میلادی حدود 2.5 میلیون مورد جدید ابتلا به عفونت ایدز به ثبت رسیده که نسبت به سال 2010 میلادی حدود 100 هزار مورد و در مقایسه با سال 2001 میلادی 700 هزار مورد کمتر بوده است.

در این گزارش جدید هم چنین آمده است که ابتلا به بیماری ایدز و آلودگی به ویروس این بیماری در دنیا در بین کودکان نیز کاهش چشمگیری داشته است.طبق آمار، سال گذشته 330 هزار کودک به این بیماری مبتلا شدند که 24 درصد از سال 2009 کمتر است.

این گزارش می‌افزاید: نیمی از کل موارد کاهش ابتلا به عفونت ایدز ظرف دو سال گذشته در کودکان و نوزادان بوده که همین آمار نشان می‌دهد امکان ریشه کنی موارد جدید ابتلا در کودکان وجود دارد. هدف دفتر برنامه مبارزه با ایدز سازمان ملل کاهش 50 درصدی بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی تا سال 2015 میلادی است.

این سازمان تاکید کرد اگر هدف کنترل ایدز تا سال 2015 یعنی سه سال آینده باشد برای دستیابی به آمار مورد نظر باید تلاش‌های بیشتری برای مبارزه با این بیماری صورت گیرد.میشل سیدیبی مدیر اجرایی این سازمان اظهار داشت که سرعت حرکت در این زمینه افزایش یافته است.

وی تایید کرد: اکنون ما از مرحله شعارهای سیاسی به مرحله اجرای موثر برنامه‌ها رسیده‌ایم.آمار فعلی نشان می‌دهد که در حال حاضر 34 میلیون نفر در جهان به ویروس اچ آی وی آلوده هستند که می‌تواند به بیماری ایدز تبدیل شود.

سیدیبی متذکر شد: 25 کشور تاکنون توانسته‌اند بیش از 50 درصد از موارد جدید را کاهش دهند اما برخی از کشورها مانند روسیه از استراتژی درست استفاده نمی‌کنند و در نتیجه در این کشورها بیماری ایدز هم چنان در حال رشد است. این کاهش 50 درصدی بیشتر در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha