چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 61047

سلامت نیوز : به گفته عضو گروه آموزشی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی تهران، گروه تکنولوژیست‌ مهم‌ترین اعضای اتاق عمل بوده و بدون حضور آنها عمل جراحی انجام نخواهد گرفت.

دکتر فرزین امیری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه تیم اتاق عمل شامل جراح، تکنولوژیست، متخصص و کارشناس بیهوشی است، افزود: تکنولوژیست‌ هنگام عمل جراحی با کمک به جراح که محور اصلی عمل است نقش مهمی را ایفا می‌کند.به گفته وی، آماده‌سازی اتاق عمل، آماده‌سازی وسایل بیمار و مراقبت‌های حین عمل بیماران به عهده تکنولوژیست‌ است.

امیری در خصوص سطح آموزش رشته اتاق عمل، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کارشناسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال تدریس است و به صورت پیوسته و ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد.وی افزود: آموزش‌هایی که به این افراد داده می‌شود متناسب با علم روز است که توسط شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت مشخص شده است.

امیری با بیان اینکه در تلاش هستیم مقطع تحصیلی این رشته ارتقا پیدا کند، افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت پیگیر آن است که این مقطع تا مقاطع کارشناسی ارشد و PhD ارتقا پیدا کرده و دانشجویان بتوانند در صورت تمایل رشته مورد علاقه خود را تا بالاترین مرحله ادامه دهند.وی تاکید کرد: با این وجود تکنولوژیست‌ها می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در سایر رشته‌های مربوط به بهداشت و درمان ادامه تحصیل بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha