سلامت نیوز : دبیر اجرایی همایش سازمان بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: هر دانشگاه علوم پزشکی در استان تهران بایستی آمادگی برپایی پنج بیمارستان صحرایی را در صورت وقوع حوادث و در مواقع بحرانی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر طباطبایی در همایش گرامیداشت هفته بسیج که با محوریت «خدمات امدادی، درمانی و بهداشتی بسیج در سال تولید ملی» که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی در حوزه "امداد و درمان" سطوح کاری معینی را برای خود تعریف کرده است، عنوان کرد: از جمله این اقدامات، برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم است.

وی ادامه داد: در سال 88 بحث برپایی بیمارستان‌های صحرایی عملیاتی شد که از آن زمان تاکنون در مناطقی از جمله آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری، بیمارستان‌های صحرایی برپا شدند.

وی با بیان اینکه از جمله دیگر اهداف سازمان بسیج جامعه پزشکی، اعزام نیروهای متخصص به بیمارستان‌های مناطق محروم است، اظهار کرد: به طور متوسط حدود 10 تا 15 متخصص برای هر کدام از این بیمارستان‌ها در نقاط مختلف اعزام صورت پذیرفت که منشا خدمات خوبی نیز بودند.

به گفته طباطبایی، در مجموع تعداد ویزیت‌های تخصصی که از سوی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف انجام شد و سازمان بسیج جامعه پزشکی به عنوان معین اقدام به اعزام متخصص نمود، به 36 هزار و 771 مورد رسید. همچنین 576 عمل جراحی و 21 هزار و 670 خدمت پاراکلینیکی از جمله رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی پرتابل انجام شد.

دبیر اجرایی همایش سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: هر دانشگاهی در استان تهران بایستی این آمادگی را پیدا کند که در صورت بروز حوادث پنج بیمارستان صحرایی را راه‌اندازی کرده و مدیریت کند.

وی با اشاره به ایجاد درمانگاه تخصصی و تک تخصصی بر اساس سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: این تجربه را در بیمارستان فارابی داشتیم. این بیمارستان امسال نیز یک کاروان 100 نفره را در تیرماه به منطقه رباط‌کریم اعزام کرد. 12 سایت پزشکی در آنجا دایر شد، 1500 نفر خدمات رایگان دریافت کرده و برای حدود 55 نفر که به امکانات تخصصی پزشکی دسترسی نداشتند، اقدامات تکمیلی نظیر جراحی گلوکوم و کاتاراکت در بیمارستان انجام شد.

طباطبایی با بیان اینکه همچنین از جمله دیگر اقدامات این سازمان در حوزه دندانپزشکی، ارائه خدمات توسط یک مینی‌بوس که یونیت رادیولوژی پرتابل بر روی آن نصب شده بود، است، عنوان کرد: این کار را در تهران ادامه خواهیم داد.دبیر اجرایی همایش سازمان بسیج جامعه پزشکی اضافه کرد: در سال 89 و 90، ویزیت رایگان برای تعداد زیادی از هموطنان در مراکز درمانی و در مناسبت‌های مختلفی چون هفته بسیج انجام می‌شود.

در ادامه این همایش، دکتر سید حسن امامی رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه حیطه ارائه خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان بسیار گسترده است و دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از 7000 تخت بیمارستانی را تحت مدیریت خود دارد، اظهار کرد: در این میان همکاران بسیجی ما نقش حائز اهمیتی در ارائه خدمات به بیماران دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی نظیر کمبود اعتبارات و تحریم‌ها، ارائه خدمات مطلوب به طور کامل امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: تمام مسوولان ما با ایثار و تلاش شبانه‌روزی در سیستم بهداشتی و درمانی کشور فعالیت می‌کنند و هدفشان ارائه خدمات مطلوب و مناسب به بیماران است.

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر در دوران جنگ اقتصادی بسر می‌بریم، اظهار کرد: این دوران نیز همانند دوران دفاع مقدس است و بایستی با پیش گرفتن رهنمون‌های مقام معظم رهبری و اتخاذ تدابیری در راستای اقتصاد مقاومتی، این دوران را پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha