چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 61060

سلامت نیوز :  به گفته دبیر علمی کنگره بین‌المللی گوارش و کبد ایران، در کنگره امسال سه نفر از پزشکان برتر گوارش در مراسم افتتاحیه معرفی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر شاهین مرآت با بیان اینکه هر سال تعدادی از پزشکان برتر این حوزه معرفی می‌شوند، افزود: در بخش پژوهش دکتر سید موید علویان، در بخش آموزش دکتر حافظ تیرگر فاخری و در بخش درمان بیماران دکتر سیدحسین میرمجلسی برترین پزشکان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این کنگره یک سمپوزیوم دارویی نیز برگزار می‌شود، افزود: دو کارگاه آندوسکوپی و فایبرواسکن در بیماریهای گوارش و کبد برگزار می شود.وی ادامه داد: تاکنون 215 مقاله دریافت شده است که از میان آنها 192 مقاله قابل بررسی و در نهایت 148 مقاله برای ارائه به صورت پوستر قبول شدند.

دبیرعلمی کنگره بین المللی گوارش با بیان اینکه امسال تمرکز ما بر روی بیماریهای کبدی است، افزود: از هشت تا 10 آذرماه جلساتی طی سه روز با این عنوان برگزار خواهد شد.به گفته دکتر مرآت در این کنگره از کشورهای آمریکا، انگلستان، هلند، سوریه و استرالیا نیز سخنرانی‌هایی خواهیم داشت.

دکتر رضا ملک زاده رییس کنگره بین المللی گوارش و کبد در این نشست اظهار کرد: رشته گوارش از نظر تولید علم نسبت به گذشته رشد فزاینده‌ای داشته و کیفیت مقالات ارائه شده نیز بسیار بهتر شده است.به گفته وی، 70 درصد مباحث کنگره مربوط به بیماری‌های کبد و تنها 30 درصد مباحث در حوزه بیماریهای گوارشی است.

رییس پژوهشکده کبد و گوارش ایران با بیان اینکه بیماری چاقی یکی از شایع‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات جامعه ما است، افزود: علت اصلی بسیاری از بیماری‌های قلبی – عروقی که منجر به مرگ و میر می‌شوند بیماری چاقی و کبد چرب است که در پی آن می‌آید.وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این کنگره اظهار کرد: پیش بینی ما این است که حداقل 1000 متخصص فوق گوارش و متخصص داخلی در این کنگره شرکت کنند.وی در پایان بیان کرد: هدف از برگزاری این کنگره فراهم کردن فضایی برای به روز کردن اطلاعات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha