چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 61063

سلامت نیوز : در یک مطالعه بین‌المللی که شرح آن در نشریه آرشیو «درماتولوژی» منتشر شده، تاکید شد احتمال چاقی و اضافه وزن در کودکان مبتلا به اختلال پوستی پسوریازیس دو برابر بیشتر از کودکانی است که به این بیماری دچار نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه هم چنین معلوم شد ارتباط بین چاقی و پسوریازیس به ویژه در کودکان آمریکایی که به این بیماری پوستی مبتلا هستند، شدیدتر است.پسوریازیس یک بیماری مرتبط با سیستم دفاعی بدن است که در آن سیستم دفاعی با ارسال سیگنال‌های معیوب، موجب تسریع رشد سلول‌های پوست می‌شود. درواقع در حالت عادی سلول‌های پوست به طور دائم از لایه‌های زیرین به طرف سطح حرکت کرده و در آنجا هسته‌های خود را از دست می‌دهند و به صورت پوست‌های مرده از بدن دفع می‌شوند در نتیجه چندین لایه سلول مرده در سطح پوست تجمع پیدا می‌کنند که پوسته‌های پسوریازیس را تشکیل می‌دهند.

متخصصان دانشکده پزشکی «فین برگ» در دانشگاه نورت وسترن در این باره تاکید کردند: مطالعات ما نشان می‌دهد که ارتباط بین ابتلا به پسوریازیس و بروز چاقی و اضافه وزن در کودکان مبتلا به این بیماری پوستی به مراتب شدیدتر از بزرگسالان مبتلا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha