سلامت نیوز : شاهین مرآت، دبیر  دوازدهمین کنگره گوارش و کبد ایران اظهار داشت: تاکنون 215 مقاله دریافت کرده ایم  که از میان آنها 192 مقاله قابل بررسی و در نهایت 148 مقاله برای ارائه به صورت پوستر در سه روز ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دبیر علمی کنگره گوارش و کبد با اشاره به تغییر رویکرد امسال کنگره گوارش و کبد اظهار داشت: هر یک سال در میان رویکرد  کنگره گوارش و کبد روی مبحث بیماری‌های کبد است و امسال نیز 70 درصد مقالات و مباحث به این مقوله پرداخته است.

وی اضافه کرد: اما یکی از مباحثی که همواره به دلیل اهمیت سعی می‌کنیم سالانه در کنگره داشته باشیم بحث رفلاکس معده در بیماران است چرا که شیوع بالایی بین مردم دارد ولی خطرناک نیست و با مصرف یک داروی ساده مانند امپرازول که عوارضی هم ندارد قابل کنترل است.

تقدیر از برترین‌های گوارش و کبد موضوع دیگری بود که مرآت به آن اشاره کرد و گفت: در بخش پژوهش سید موید علویان، در بخش آموزش حافظ تیرگر فاخری و در بخش درمان بیماران سیدحسین میرمجلسی پزشکانی هستند که در کنگره از آنان تقدیر می‌شود.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره گوارش و کبد افزود: در این کنگره از کشورهای آمریکا، انگلستان، هلند، سوریه و استرالیا نیز سخنرانی‌هایی خواهیم داشت که افراد آخرین دستاوردهای این حوزه را ارائه می‌کنند.دوازدهمین کنگره گوارش و کبد از هشتم تا دهم آذر برگزار می شود و برای متخصصان گوارش و کبد 14 امتیاز بازآموزی و سایر تخصص ها 7 تا 10 امتیاز بازآموزی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha