انجام تمرین های ورزشی به زنان باردار کمک می کند تا میانگین فشار خون خود را پایین آورده و از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری کنند و در صورت ابتلا در دوره بارداری به فشار خون بالا نیز با آن مبارزه کنند.

ورزش به زنان باردار در کاهش فشار خون کمک می کند

سلامت نیوز : تحقیقات پزشکی در آمریکا بر ضرورت انجام تمرین های ورزشی از سوی زنان باردار تاکید دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات حاکی است: انجام تمرین های ورزشی به زنان باردار کمک می کند تا میانگین فشار خون خود را پایین آورده و از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری کنند و در صورت ابتلا در دوره بارداری به فشار خون بالا نیز با آن مبارزه کنند.

محققان دانشگاه نیویورک گفتند: تمرین ها ورزشی قبل از بارداری و در جریان آن می تواند به کاهش احتمال ابتلای زنان باردار به فشار خون بالا کمک کرده و در صورت ابتلا، از شدت و آثار جانبی آن بکاهد.

این درحالی است که تحقیقات حتی بر لزوم آغاز تمرین های ورزشی قبل از بارداری تاکید می کنند تا عاملی پیشگیرانه برای محافظت از سلامت زنان باردار در برابر ابتلا به فشار خون بالا باشد.محققان در جریان تحقیقات خود آزمایش هایی را روی موش های مونث انجام دادند که قبل از بارداری حدود سه کیلومتر در هفته و بعد از زایمان حدود چهار کیلومتر راه رفتند.

پیگیری های محققان بهبود محسوسی را در میانگین ابتلا به فشار خون بالا در بین موش های مونثی که از این امر رنج می بردند، نشان داد و درهمین حال، ورزش کردن نقش فاکتوری پیشگیرانه را برای موشهای مونث سالم در برابر ابتلا به فشار خون بالا ایفا کرد.

برخی از زنان در سه ماهه سوم حاملگی دچار افزایش فشار خون می‌شوند. این حالت فشارخون حاملگی (پره اکلامپسی) نامیده می‌شود. مبتلایان به این عارضه، در دوران حاملگی به تدریج دچار افزایش فشار خون بالا (هیپرتانسیون) و ترشح پروتئین اضافی در ادرار (پروتئینوری) می‌شوند.

علائم پره اکلامپسی می‌تواند در هر زمانی از نیمه دوم حاملگی ظاهرشود، شامل نیمه دوم حاملگی (بعد از 20 هفته از بارداری) یا در چند روز اول پس از زایمان، و معمولاً علائم را در چند روز پس از زایمان از بین می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha