سلامت نیوز: در یک مطالعه جدید معلوم شد موسیقی درمانی برای بیمارانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرند بسیار مفید و تکسین دهنده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه کنتاکی با بازبینی مجموعه‌ای از مطالعات پیشین دریافته‌اند که استفاده از روش موسیقی درمانی قبل، بعد و نیز در حین عمل جراحی نه تنها بیماران را آرام می‌کند، بلکه هم چنین به کاهش درد و تسریع بهبودی پس از عمل کمک می‌کند.

به گزارش مدیکال تودی، این متخصصان تاکید کردند که شنیدن موسیقی‌های آرامش بخش در هر سه مرحله قبل، بعد و در حین عمل، تاثیرات فوق‌العاده مثبتی روی بیماران دارد. موسیقی‌های آرام و ملایم استرس و درد بیماران را کاهش می‌دهند.

بر اساس این گزارش که در مجله «ساوترن مدیکال» به چاپ رسیده، آزمایشات تایید می‌کند موسیقی درمانی در کاهش هزینه و طول مدت بستری شدن بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تاثیر مثبت دارد.

دکتر لوری گودینگ، رییس بخش موسیقی درمانی در این دانشگاه که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته متذکر شد: متخصصان موسیقی درمانی در دانشگاه کنتاکی مرتب از روشهای مبتنی بر موسیقی برای کمک به بیماران در زمینه کنترل درد و اضطراب استفاده می‌کنند و تاکنون به نتایج مثبتی در این زمینه دست یافته‌اند.

گودینگ و دستیارانش قرار است شرح مفصل و جزئیات بیشتری از مطالعات خود را در نشست سال 2013 سوئد ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha